Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

mappen filmer på annan partition?


matte_84

Rekommendera Poster

Hej! Jag har hårddisken uppdelad i 2 partitioner. Vet inte varför, jag bara tycker det känns bättre så. Men problemet är att jag sparar alla filmer på partition 2 medan filmmappen i sidofältet länkar till mappen i partition1(macintoshHD). Jag skulle vilja att man kommer till mappen i partition 2 istället när man klickar på filmmappen istället. Går det att lösa?

 

// Matte!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Jag har hårddisken uppdelad i 2 partitioner. Vet inte varför, jag bara tycker det känns bättre så. Men problemet är att jag sparar alla filmer på partition 2 medan filmmappen i sidofältet länkar till mappen i partition1(macintoshHD). Jag skulle vilja att man kommer till mappen i partition 2 istället när man klickar på filmmappen istället. Går det att lösa?

 

// Matte!

 

Gör ett alias av mappen på partition 2 och lägg det i mappen filmer på partition 1. Det bör funka. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett alternativ är att du gör ett alias av partition 2 och lägger i mappen Filmer, då ser det ut som om partition 2 ligger i Filmer. (Högerklicka, välj "Skapa alias", flytta alias till Filmer)

 

Edit: Inte först, men sist!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj, var det så enkelt. Det där alternativet duger gott å väl. .. Jag visste att det fanns ett "alias" under högerklick menyn, men har aldrig använt det. Så nu vet man vad det gör också haha:P

 

Tack för snabba svar båda två!

 

Vad menar du med

edit: Inte först, men sist!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...

Vad menar du med

edit: Inte först, men sist!

Jag menar att jag började skriva när ingen hade svarat. När svaret var färdigskrivet inser jag att herr Samlag redan hunnit säga precis det som jag har sagt. Alltså var jag sist.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...