Jump to content
Just nu i M3-nätverket

iTunes - måste man bo i USA för att kunna köpa låtar?

ingvarlnilsson

Recommended Posts

ingvarlnilsson

Hej,

jag har vid flera tillfällen försökt skapa ett konto för att kunna ta hem bra låtar från iTunes store i , men det går inte att regga något konto eftersom jag tydligen förutsätts vara bosatt i USA och min adress godkänns inte.

Såvitt jag förstått skall det gå på något vis, men hur?

Bästa hälsn. Ingvar

Har själv ett iTunes-store konto jag köper musik ifrån och det funkar kanon. Ska vad jag minns inte vara mer än å registrera sig i iTunes med sitt kreditkort osv sen ska det funka.

ingvarlnilsson

Hej,

nej, jag kan inte välja annat än olika delstater i USA. Detta är precis samma problem som jag hade när jag skulle köpe ett Appleprogram. Till slut gav jag upp och valde att inte skaffa programmet.

Jag lyckades heller inte köpa Microsofts Officepaket som jag alltså hade en 30-dagars provversion av. Samma sak här, jag verkade inte bli accepterad som kund. Jag hade behövt MS Excel, eftersom Numbers inte verkar kunna läsa mina excelblad som jag mailar från jobbet.

Jag lurar på om det kan vara för att jag valt en engelsk version av alla program som var förinstallerade på min MacBook som jag nekas att köpa något. Som PC-användare vet jag erfarenhetsmässigt att t.ex. Excel inte har samma funktioner i olika språk, sedan är det många ord jag har svårt att lura ut vad de heter på svenska.

Jag kanske skulle konsultera Applecare för att utröna varför man inte vill sälja till mig.

Hälsn. Ingvar

Öppna iTunes, klicka på Store i vänstermenyn. Det kan vara så att du då kommer till den amerikanska butiken, men längst ner på sidan finns en väljare för att gå till andra butiker. Gör det innan du försöker regga ett konto!

post-8002-1201113397_thumb.png

Sen är det lite knep när man lägger in postnummer. Jag kommer inte ihåg vilken formattering man ska ha, antingen är det xxx xx eller xxxxx. Hursom - om man lagt in "fel" så funkar inte auktoriseringen när man köper. Om det är så, gå in i kontoinställningarna och ändra!

ingvarlnilsson

Tack för hjälpen!

Nu funkar det!!!

Hurra!

Fast jag trodde att systemet var såpass smart att det kunde avgöra på ip-adressen vilket land man sitter i....

Hade inte varit så bra. Man kanske reser ibland?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...