Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Rekordstor uppdatering av Leopard på väg


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

Otroligt opraktiskt...

 

1) Man får vänta

2) Hur skall man hålla koll på alla användare

3) Hur sköts det rent logistiskt

4) Dyrt!

5) Hur miljövänligt är det?

Förövrigt sitter man med ett långsamt bredband får man väl ha tålamod och sitter man på nått sån bredband som man får betala extra för över 1gig (har jag inte hört talas om sen jag flyttade från england) Så är det kanske dags att leta reda på nån annan leverantör.

Opraktiskt för dig och Lajson, ja. För övrigt var min önskan om en cd av retorisk art, en sarkastisk önskan vars udd riktades främst mot det faktum att Leopard släpptes utan att vara färdig och stabil. Fast jag vågar knappt skriva det sistnämnda, då skriver du väl att Leopard är otroligt stabil och färdig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har själv inte haft något "problem". Men visst man märker ju av en del buggar. Travarna laggar, finder känns "konstig" eller kanske instabil. Uppstarts ljudet är alltid samma volym, (minns inte att det var så i tigern). :cake: Men det löser sig nog med uppdateringen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många är rätt glömska, eller så har ni nyss stigit på tåget...

Varje uppdatering som kommit från Apple har löst en del problem och skapat lika många nya problem man inte hade tidigare....

Och detta är bara 10.5.2...är det någon som tror att detta är den "slutgiltiga" uppdateringen innan 10.6 ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united
Opraktiskt för dig och Lajson, ja. För övrigt var min önskan om en cd av retorisk art, en sarkastisk önskan vars udd riktades främst mot det faktum att Leopard släpptes utan att vara färdig och stabil. Fast jag vågar knappt skriva det sistnämnda, då skriver du väl att Leopard är otroligt stabil och färdig...

 

Nu behöver du inte bli så upprörd. :kramis:

 

Men när du ändå är inne på ämnet... Tja, 10.5 har för mig fungerat precis lika bra som 10.4 gjort för mig... Inget av dom problem folk ordat om har jag råkat ut för.

 

Faktum är att jag hade mer problem med 10.4 i början än 10.5.

För att inte prata om 10.3... eller 10.2 oj oj oj, det var jobbigt... Ja 10.1 tänker jag inte ens prata om. Så nej det är inte ett faktum att det släpptes innan det var färdigt, det följer exakt samma mönster som alla tidigare os. Tyvärr har folk bara närminne när det gäller sånt här och kommer inte ihåg hur instabilt systemet som fått 11 stora uppdateringar innan det är där det är idag.

Rom byggdes inte på en dag... och inte bra OS heller.

 

Men nej färdigt är det inte det har jag aldrig sagt och kommer troligtvis aldrig säga det heller.

så, nu kan du ta det lugnt med bold knappen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst baconatte

jag bryr mig bara om en grej. när fixar apple sin stora mailbugg. det vill säga att jag och många andra inte som har popkonton kan spara våra inställningar i mail. Vi tvingas skriva lösenord när vi öppnar och när vi kollar våra inställningar har de ändrats från lösenord till apop. Trots att man sparat.

Den finns inte med i den kommande uppdateringen. Gör den inte det är det ajöss med apple mail för min del. det får bli läxan för att man var korkad nog att betala fullpris för en buggig betaversion som släpptes före jul så att apple kunde tjäna storkovan.

Om detta inte var en bugg så borde det ha funnits lösningar på det för länge sedan från andra appleanvändare. Men det gör det inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har själv inte haft nå större problem, de problem jag haft har inte orsakats av leopard utan av 3de parts program, men jag förstår att det finns många problem.

Men 400 är rätt mycket, och visst kunde apple erbjuda en skiva, så gjorde ju microsoft med XP SP2, där fick man själv gå in och beställa skivan, och det funkade bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...