Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Rekordstor uppdatering av Leopard på väg


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

Nyhetsroboten

1480248802.jpg

400 megabyte. Så stor blir nästa uppdatering av Mac OS X. Då ingår mer än hundra buggfixar samt nya funktioner som Remote Disc, det vill säga möjligheten att använda sig av den optiska enheten på en annan dator.Läs hela nyheten på MacWorld.se!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer Remote Disc alltså att fungera på alla Macar, eller bara på Air?

400 Meg... Med lite halvtaskig uppkoppling kommer ju det ta sjukt lång tid att ta hem. För att inte tala om om man har en opålitlig uppkoppling som dör lite då och då. Då vore det bättre om det gick att få uppdateringnen som torrent.

 

Men, jag säger som Gert Fylking: Äntligen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser fram emot att läsa positiva inlägg av alla som blivit besvikna. :rolleyes:

 

???

 

Jag längtar!!!!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Ah, äntligen kan man kanske köra Leopard på sin ordinarie dator. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah, äntligen kan man kanske köra Leopard på sin ordinarie dator. :D

Min exakta tanke oxå, kör Leopard på en FWHD så länge.

Min andra tanke var, "när släpps uppdateringen?" :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min exakta tanke oxå, kör Leopard på en FWHD så länge.

Min andra tanke var, "när släpps uppdateringen?" :fundersam:

 

 

Februari stod det i artikeln..men det är hela 29 dagar i den månaden

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

för en ny macare, är det gratis med denna uppdatering, om man redan har leopard?

 

När kommer det då, när är beräknat datum för släpp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det är gratis :)

 

Ingen vet väl helt säkert ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min exakta tanke oxå, kör Leopard på en FWHD så länge.

Min andra tanke var, "när släpps uppdateringen?" :fundersam:

Logiskt vore vl om den släpps samtidigt som MBA?

 

 

Då ska man snart skaffa sig en fläckig katt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

för en ny macare, är det gratis med denna uppdatering, om man redan har leopard?

Tycker att man borde få den skickad till sig på cd, utan kostnad. En så pass stor uppdatering, med djupgående förändringar av användargränssnittet (stacks), borde ha varit med i den skarpa versionen. Och man har ju faktiskt köpt, den där Leopard-betan, som kom i höstas...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har då inte haft ett enda problem med Leopard hittills. Allt funkar klockrent.

Ska bli intressant att se vad uppdateringen innehåller dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

400mb laddar man ju ner i ett kick. inget att orda över.

 

Jag har inte heller haft ett enda problem med Leopard... allt har fungerat klockrent.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enda problemet jag har är att Adium inte fungerar med mitt MSN konto. Hoppas det blir åtgärdat så jag slipper messenger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Logiskt vore vl om den släpps samtidigt som MBA?

Då ska man snart skaffa sig en fläckig katt!

Eller kanske snarare en fläckfri katt...:fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah, äntligen kan man kanske köra Leopard på sin ordinarie dator. :D

 

 

Varför först nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enda problemet jag har är att Adium inte fungerar med mitt MSN konto. Hoppas det blir åtgärdat så jag slipper messenger.

 

 

Är det inte fel på ditt Adium då?

Testa att ladda ner senaste uppdateringen 1.2.1. Funkar klockrent för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inga problem med MSN i Adium 1.2.1 jag heller. Dock kraschar Adium då och då och jag kan inte begripa varför. Händer dock inte så ofta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom det är hundratals buggfixar i uppdateringen, har ni, som tycker att det fungerar bra, haft tur. Ni är, tyvärr, inga sanningsvittnen om att Leopard skulle vara fläckfri...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att man borde få den skickad till sig på cd, utan kostnad. En så pass stor uppdatering, med djupgående förändringar av användargränssnittet (stacks), borde ha varit med i den skarpa versionen. Och man har ju faktiskt köpt, den där Leopard-betan, som kom i höstas...

 

Vad skulle bli mer praktiskt med en CD?

 

 

//Trew

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom det är hundratals buggfixar i uppdateringen, har ni, som tycker att det fungerar bra, haft tur. Ni är, tyvärr, inga sanningsvittnen om att Leopard skulle vara fläckfri...

Mängder av buggar orsakade av att Apple hade för bråttom med att få ut Leopard efter att ha lagt fokus på iPhone som tog tid och resurser den också.

 

Jag tycker ju att de gott kunde ha väntat några månader till och släppt X.5.2 som version X.5.0 istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad skulle bli mer praktiskt med en CD?

Dum fråga. Många sitter med klena bredband, och den del får till och med betala för det som överstiger 1 GB per månad. Kul att göra åt hälften i ett svep? Nä.

 

Då är en hemskickad cd utomordentligt praktisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united
Dum fråga. Många sitter med klena bredband, och den del får till och med betala för det som överstiger 1 GB per månad. Kul att göra åt hälften i ett svep? Nä.

 

Då är en hemskickad cd utomordentligt praktisk.

 

 

Otroligt opraktiskt...

 

1) Man får vänta

2) Hur skall man hålla koll på alla användare

3) Hur sköts det rent logistiskt

4) Dyrt!

5) Hur miljövänligt är det?

 

 

Förövrigt sitter man med ett långsamt bredband får man väl ha tålamod och sitter man på nått sån bredband som man får betala extra för över 1gig (har jag inte hört talas om sen jag flyttade från england) Så är det kanske dags att leta reda på nån annan leverantör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dum fråga. Många sitter med klena bredband, och den del får till och med betala för det som överstiger 1 GB per månad. Kul att göra åt hälften i ett svep? Nä.

 

Då är en hemskickad cd utomordentligt praktisk.

 

Om man sitter med ett klent bredband så får man låta tankningen ske medan man är på jobbet/i skolan eller tanka över natten. 

 

Sitter du med mobilbredband med en 1GB begränsning så får du be någon kompis med en fet lina att tanka ner åt dig och bränna på en CD så att du kan uppdatera din dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...