Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Klarar Airport Extreme Basstation 100Mbps trådlöst?


kudde

Rekommendera Poster

Hej alla glada mac användare!

 

Jag har precis joinat mac världen med en Macbook och skulle behöva lite hjälp med att välja ut en trådlös router. Jag har tänkt köpa en Airport Extreme Basstation och undrar om den kommer upp i hastigheter över 50Mbps (trådlöst). Jag har 100/100 hemma och vill komma upp så mycket som möjligt (trådlöst). Alla vet juh att det är omöjligt att komma upp till 100/100. Jag vill gärna veta om någon kör 100/100 med AirPort Extreme Basstation? I sånna fall vill jag veta hur mycket ni kommer upp i med en macbook. Är det att rekommendera?

 

Nu kör jag med en Linksys WRT54GL och kommer bara upp till 23Mbps!

 

Några andra som kör med någon annan trådlös router som kommer upp ganska mycket?

 

Tacksam för hjälp

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, AirPort Extreme stöder protokollet 802.11n som ska ge "ethernethastighet", detta är ju förstås bara en teoretisk siffra.

 

Förtydligande saxat från wikipedia: "högre hastigheter över längre sträckor, hastigheter som skall ge 100Mb/s i nettobandbredd", det handlar således inte om 100/100 utan totalt 100.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt Network Utility så är jag uppkopplad i 130 Mbit/s till min Airport Extreme. Kommer upp i 8-9Mb/s som mest när jag skickar filer över nätverket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt Network Utility så är jag uppkopplad i 130 Mbit/s till min Airport Extreme. Kommer upp i 8-9Mb/s som mest när jag skickar filer över nätverket.

 

Hej,

 

8-9 Mb/s är ju riktigt bra! Jag brukar komma upp i 8-9Mb/s när jag är kopplad direkt mot väggen med kabel. Äntligen en kan man maxa sitt trådlösa nätverk!

Då kan man investera i en Airport Extreme Basstation :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...