Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ska jag köpa en iphone från tyskland?


alexandergre

Rekommendera Poster

Ska jag köpa en iphone från tyskland? vad tycker ni?

Jag älskar iphonen och just nu har jag ingen mobil. Därför tänkte jag på att importera en låst iphone från tyskland och hacka den här i sverige så att den skall fungera med Halebop. I tyskland kostar en iphone 400.00 EUR=3,768.24 SEK

är det värt? skulle du göra det?

eller ska jag vänta tills mobilen släpps i sverige?

 

svar så snabb som möjlig.

Jag måste köpa en mobil så snabbt som möjligt. om jag inte köper iphone så ska jag köpa sony ericsson K750i

(BTW jag har släktningar i tyskland)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

Du måste teckna ett avtal i butiken i Tyskland... Alltså inte samma sak som i USA el. Frankrike.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste teckna ett avtal i butiken i Tyskland... Alltså inte samma sak som i USA el. Frankrike.

 

vaddå avtal?

va händer om man gör avtalet då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

Som ett vanligt mobilabbonemang i sverige. Har för mig att man måste vara tysk medborgare också... är inte hundra. Det finns nån tråd om det på forumet sen tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köp en amerikansk på Ebay istället. Du får kanske betala lite mer men då kan du å andra sidan få den hackad och klar. Jag betalade drygt 4000 för min ink frakt hackad och klar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köp en amerikansk på Ebay istället. Du får kanske betala lite mer men då kan du å andra sidan få den hackad och klar. Jag betalade drygt 4000 för min ink frakt hackad och klar.

 

 

funkar telefonen bra? funkar det med alla sim(halebop är viktigast för mig)?

jag vill köpa den nya versionen: 1.1.3 ska söka på ebay.com nu.

tack för tipsen ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köp en amerikansk på Ebay istället. Du får kanske betala lite mer men då kan du å andra sidan få den hackad och klar. Jag betalade drygt 4000 för min ink frakt hackad och klar.

 

Det var inte farligt dyrt. Tror du att man kan hitta nån nu eller är man för sent ute som vanligt :superirriterad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sånt kan man installera själv när man jailbreakat den. Själv föredrar jag engelska men visst finns det svenska om man hellre vill ha det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var inte farligt dyrt. Tror du att man kan hitta nån nu eller är man för sent ute som vanligt :superirriterad:

 

dollarn e svag, så det blir ganska billigt! kolla ebay, finns massor!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sånt kan man installera själv när man jailbreakat den. Själv föredrar jag engelska men visst finns det svenska om man hellre vill ha det.

 

Ja jag kommer förmodligen att köra med engelska också.

Jasså måste man jailbreaka telefonen även om den är upplåst och så?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte köpa en ny iPhone version 1.1.3 från ebay USA och sen importera den till sveriga och låsa upp den själv???? Det kommer att kosta mycket mindre....

De upp låsta iphone kostar mycket mer eftersom hackaren vill också ha en vinst!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte köpa en ny iPhone version 1.1.3 från ebay USA och sen importera den till sveriga och låsa upp den själv???? Det kommer att kosta mycket mindre....

De upp låsta iphone kostar mycket mer eftersom hackaren vill också ha en vinst!!!!!

 

Jo det skulle man kunna göra men man är inte så haj på sånt där, du kanske skulle vilja hjälpa mig med det ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det skulle man kunna göra men man är inte så haj på sånt där, du kanske skulle vilja hjälpa mig med det ;)

 

Problemet är att jag kan inte låsa upp 1.1.3 versionen.... vi måste vänta tills det släpps en hack till 1.1.3! <_< då kan vi köpa en iphone från usa.... :travolta:

 

 

eller finns det redan?

jag har bara sett den här atikeln: http://gizmodo.com/338948/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Om man skulle beställa en från Tyskland, Frankrike eller Usa. Hur fungerar det med garantin? Är det garanti fastän man hackar den? Varför måste man hacka den?

 

/ Dennis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man skulle beställa en från Tyskland, Frankrike eller Usa. Hur fungerar det med garantin? Är det garanti fastän man hackar den? Varför måste man hacka den?

 

/ Dennis

 

Nej det är såklart ingen garanti på hackade telefoner.

Du måste hacka den för att kunna ringa med den i Sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneCafe.rd.se
Nej det är såklart ingen garanti på hackade telefoner.

Du måste hacka den för att kunna ringa med den i Sverige.

 

Du behöver inte hacka IPhone för att ringa.

iPhoneCafe på Kungsholmen

hjälper dig med din 1.1.2.

Allt kan återställas och du behåller Apples garanti.

i.rd.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...