Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Försvunna filer!?


eesborn

Rekommendera Poster

Hej!

Jag är en ny Mac användare och har en liten fundering. Jag har massa stora filer på datorn som jag inte lagt in nått själv förutom några program men ändå tar de upp ca 40Gb. Datorn är ett demo ex och människan som haft den innan har dumt nog inte tagit bort sina filer. Så frågan är då:

 

Hur kan jag leta upp filer och mappar som tar mycket plats utan att behöva klicka på alla och "Visa info"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcuslilliebjorn

Har du Leopard på datorn? I så fall gå bara in i finder, tryck kommando + F och lägg till välj Size, finns det inte så klicka bara på other å lägg till det.

 

Sen är det bara att välja storlek större än, mindre än, lika med eller vad du vill ha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag är en ny Mac användare och har en liten fundering. Jag har massa stora filer på datorn som jag inte lagt in nått själv förutom några program men ändå tar de upp ca 40Gb. Datorn är ett demo ex och människan som haft den innan har dumt nog inte tagit bort sina filer. Så frågan är då:

 

Hur kan jag leta upp filer och mappar som tar mycket plats utan att behöva klicka på alla och "Visa info"?

 

De mappar du i första hand bör kolla upp är, programmappen, Dokument, Bild och musik.

Sedan fins det också mappar där man också sparar detaljer i, t.ex. Användarhandböcker och information.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...