Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Kyrillisk skrift i FireFox?

Aeneas

Recommended Posts

Jag har problem med att se kyrillisk skrift i FF, men endast när jag skriver själv, d v s, jag kan gå in på ryska sidor och se texten, men om jag skriver nåt i t ex sökfält eller på forum så blir det bara "?????????????????????????????????????". Det leder till mycket irriterande felstavningar och missförstånd.

Problemet uppstår endast i Firefox; i Safari fungerar det förträffligt bra, men jag skulle helst slippa använda den webbläsaren.

Jag skriver med datorns fonetiska kyrilliska layout, btw.

Jag är extremt tacksam för svar, eftersom detta är riktigt irriterande.

Du skriver på Svenskt tagentbord? skaffa ett Rysskt i typ ST Petersburg,eller beställ ett?

Och ta X skivan o tillåt att Rysska är med i språkprogrammet.

Samma hände mig med "vista".

Ja, jag skriver med ett svenskt tangentbord och jag tror inte att det spelar nån roll egentligen, det är ju Firefox som trilskas, då det ju fungerar perfekt i Safari.

TA FF i Ryssk version o testa, men räkna med problem i början.

Hadde hur mycket stavfel som helst i början på vista, men dom var o ganska undermåliga för vista ändå.

Kak Twa Familja?

Behöver ej svara, bara jag som kan lite Rysska.

странно, у меня все работает отлично, пишу с макбука, в фф... "????" бывают только в плагине google...

Konstig, hos mig funkar det helt ok... det som du ser övan skrev jag från macbook, i firefox... Det enda tillfälle jag får "?????" är i googles plugin i firefox, annars fungerar det överallt...

prova att installera bifogat program, kanske hjälper...

CyrillixLite1.2.pkg.zip

Du skriver på Svenskt tagentbord? skaffa ett Rysskt i typ ST Petersburg,eller beställ ett?

Och ta X skivan o tillåt att Rysska är med i språkprogrammet.

Det har inget med vilket fysiskt tangentbord man har att göra. För övrigt tror jag man kan beställa ryska tangentbord från Applestore.

Kan hända att det beror på att den fonetiska teckenuppsättningen inte fungerar så bra men antagligen är det en bugg i Firefox. Har du provat med att ändra teckenkodningen i Firefox? Firefox kanske förmodar att du vill skriva latinska bokstäver om du har "latinskt system" - prova att ställa in KOI8 eller någon annan rysk teckenkodning.

Jag tror nog att det är en bugg i Firefox som då är svår att komma runt.

странно, у меня все работает отлично, пишу с макбука, в фф... "????" бывают только в плагине google...

Konstig, hos mig funkar det helt ok... det som du ser övan skrev jag från macbook, i firefox... Det enda tillfälle jag får "?????" är i googles plugin i firefox, annars fungerar det överallt...

prova att installera bifogat program, kanske hjälper...

Слушайте товарищ! У меня работает хорошо когда я пишу в форуме и.т.д., но я встречаю проблемы в плагинах как google. Ето так только с ФФ, в Safari нет проблем.

Problemet uppstår bara i FireFox och då bara i sökrutor o dyl. Riktigt konstigt, jag har testat alla kodningsinställningar, men problemet kvarstår.

Jag vill inte gå över till stjärtprogrammet Safari av den anledningen at flikhanteringen suger.

Jag vill inte gå över till stjärtprogrammet Safari av den anledningen at flikhanteringen suger.
Du kan ju ladda ner Opera och prova om det fungerar bättre där. Annars är inte Safari så himla dumt. Har bättre integration med systemet och på så sätt också bättre språkstöd.

Vad direkt är det som stör dig med flikarna i Safari - det kanske finns något program eller inställning som kan få till det som du vill ha det?

Du kan ju ladda ner Opera och prova om det fungerar bättre där. Annars är inte Safari så himla dumt. Har bättre integration med systemet och på så sätt också bättre språkstöd.

Vad direkt är det som stör dig med flikarna i Safari - det kanske finns något program eller inställning som kan få till det som du vill ha det?

Det som stör mig är att flikarna inte fungerar lika smidigt som i firefox.

Jsg testade med opera och det funkade perekt. Jävla FF!!

Tack! Nu funkar det fint.

Теперь можно видеть то, что пишу. Спасибо большое!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...