Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Testade iwebb idag


anncharlotte

Rekommendera Poster

Hittade iwebb idag, ja att det funnits har jag väl vetat men jag har inte brytt mej om att testa tidigare. Och det var ju så smidigt, jag är ju inte bra på det där med hemsidesbyggande och har behov av att uppdatera rätt så ofta periodvis.

Funderar på att svälja stoltheten och välja ett sånt enkelt alternativ istället, ok inte en egengjord sida men den kommer i alla fall vara aktuell hela tiden :-)

Men så kommer vi till frågan då, för att få ut denna på min hemsidesplats, hur gör jag då, som vanligt, sparar den i en mapp och lägger ut den via mitt ftp-program eller måste jag vara medlem i .mac (eller vad det heter) och vad kostar det mej isåfall ?

 

Tack för hjälpen som jag tror jag kommer få :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för snabbt svar, då ska ta mej en ordentlig funderare på om jag inte ska ta och testa i alla fall :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör webserver på min egen dator så det var bara att spara till Sites mappen på användarkontot samt sätta igång webservern. Busenkelt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara sköt dinn hemsida nu, varje dag, annars blir den nog "kapad" då o då.

 

Har själv lagt det arbetet åt sidan för ett långt tag framöver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara sköt dinn hemsida nu, varje dag, annars blir den nog "kapad" då o då.

 

Har själv lagt det arbetet åt sidan för ett långt tag framöver.

 

Nyfiken här men vad händer med sidan om den blir kapad och de som kapar sidan vad använder dom sidan till?

 

:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha. Kapad websida. Det var ngt nytt :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj då, det lät illa, jag fattar heller ingenting. Kapad hemsida vill jag inte ha :-) och att sköta den varje dag var ju lite tufft förstås :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja du har Intel mac? då får du som en vanlig pc då, fullt av skit som ska rensas ut då o då.

 

Om du ska hålla på med hemsidor så ta en G3á med videoredigering på, fungerar bra till hemsnikeri på hemsidor o annan bild makeri.

 

Och billig nu o tar minst "Tiger".

 

Och att få sin hem sida "kapad" är verkligen inte skoj alls, fråga en tant i gamlestaden i Gbg som spred "virus" o hennes internetföretag bötfällde henne för detta, o hon förstog inget av vad dom sade till henne alls, men efter den G4án som jag hadde till henne? har det vart tyst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj då, det lät illa, jag fattar heller ingenting. Kapad hemsida vill jag inte ha :-) och att sköta den varje dag var ju lite tufft förstås :fundersam:

Äsch, inte farligare än att gå över gatan. Macwin skräms lite bara. Kör på du.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara du är beredd på att jobba på den hemsidan som du ska lägga ut, då är det ok, annars dont do it at all.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min poäng är att det finns inget som säger att risken är mindre om du använder ett webhotell än om du har sidan på din egen dator. Under förutsättning att du vet vad du gör dvs. Har haft websida på min dator i över 2 år (en windows burk tom!! :) ) utan några som helst problem. Nu har jag gått över till Mac Mini istället. Drar mindre ström bland annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snälla ni, kan ni förklara ? Jag fattar absolut ingenting, så förklara som om jag vore ett barn är ni snälla.

 

Japp, jag har en mac, en mac book , på vilket sätt blir den som en PC ? och vad är en G3:a ?

 

Och min tanke och fråga var från början att jag skulle kunna ladda upp denna sidan på mitt webbhotell, kan jag inte göra det ?

 

Eller vad menar ni med att sidan ligger på datorn ?

 

Förlåt men jag är totalt förvirrad :fundersam: :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snälla ni, kan ni förklara ? Jag fattar absolut ingenting, så förklara som om jag vore ett barn är ni snälla.

 

Japp, jag har en mac, en mac book , på vilket sätt blir den som en PC ? och vad är en G3:a ?

 

Och min tanke och fråga var från början att jag skulle kunna ladda upp denna sidan på mitt webbhotell, kan jag inte göra det ?

 

Eller vad menar ni med att sidan ligger på datorn ?

 

Förlåt men jag är totalt förvirrad :fundersam: :-)

 

Det blev lite off topic. Visst kan du ladda upp den till ditt webhotell.

Bara att spara till en folder sen ladda upp alla filerna där du vill ha dem.

 

Det jag snackade om var den inbyggda webservern i Leopard om man inte vill ha sin sida på ett webhotell.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...