Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Merom bekänner färg


Merom

Rekommendera Poster

Jag har varit medlem under namnen "extralars" och "fufluns" sedan mars 2006 respektive november 2007. Men nu är det dags att lämna anonymiteten och bekänna färg.

 

Jag är en sann macaholic och påtar i olika macar när helst jag kommer åt. Anledningen att jag började med mac var återupptagna universitetsstudier på 90-talet. En gammal Classic vägledde mig genom ett par examina vid Göteborgs universitet, den sista på journalisthögskolan, där man också använde mac. Mac, mac, mac...

 

Därefter har macen varit självklar på alla mina arbetsplatser, och som nattchef på tidningen Smålänningen har jag de senaste åren kommit att bli en slags informell datorstödjare, eftersom det hänger på datorerna om det ska bli någon tidning...

 

Anledningen att jag har varit anonym är att jag som anställd har lejt ut upphovsrätten till min arbetsgivare, och eftersom MacWorld säger sig äga mina texter, kan det ju bli konflikt där.

 

Men den dagen, den sorgen!

 

Det enda som är viktigare för mig än macar och journalistik är mina barn. Men natur, vetenskap, musik, cykling och simning är också viktigt i livet.

 

Bästa hälsningar!

 

Lars Berglund, alias "Merom", "fufluns", och "extralars", Ljungby

 

 

Ps. "Merom" är namnet på Intelprocessorn i senaste minin. "Fufluns" är en etruskisk vingud. "Extralars" var mitt smeknamn när jag jobbade som lärarvikarie på 80-talet, eleverna ville på sant västgötamanér skoja med såväl min yrkesroll som min fysionomi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser man på, då var det dig jag handlade en fin blå iMac av då :skondans:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillade Extralars bättre, lite mer personligt... och roligt nu när man förstod vad det betydde. Men välkommen ändå. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillade Extralars bättre, lite mer personligt... och roligt nu när man förstod vad det betydde. Men välkommen ändå. :)

Jo, jag övervägde att behålla det. Men kontot skulle "valideras" och då skickade den e-post till något konto som jag har glömt bort (jag ville ju vara anonym), så nu kommer jag inte in i det längre...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jajamensan. Visst lyckades jag vara anonym, fader?

Hahaha, ja det lyckades du med! Uppenbarligen inte jag :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Jag gillade Extralars bättre, lite mer personligt... och roligt nu när man förstod vad det betydde. Men välkommen ändå. :)

Nu lyckades jag komma in i mitt extralars-konto, så nu byter jag igen! O tempora, o mores!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pånyttvälkommen får man väl säga då ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pånyttvälkommen får man väl säga då ;)

Tackar! Detta blir mitt 888:e inlägg som "extralars". Fast jag ligger verkligen i lä jämfört med dig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu lyckades jag komma in i mitt extralars-konto, så nu byter jag igen! O tempora, o mores!

Härligt, välkommen tillbaka Extralars! Professor Extralars är trevligare än den där tråkiga processor Merom...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Härligt, välkommen tillbaka Extralars! Professor Extralars är trevligare än den där tråkiga processor Merom...

Tack så mycket! Och du har så rätt, så rätt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...