Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vista eller XP


nissekatt

Rekommendera Poster

Hej.

 

Har nu beslutat mig att jag vill spela lite på min macbook pro 2.2 Ghz , 128 mb grafik, och 4 gb ram.

 

Vilket OS är bäst för spel idag mellan vista och xp? Kommer spela Need for speed pro street och Command and conquer 3. Kanske installerar något annat nytt spel också.

 

Har googlat men får bara upp gamla trådar om samma fråga. :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inte så kräsen när det gäller spel. Om jag endast valde mellan "stora XP eller vista" vilket är bäst då. Ska iallafall kolla upp alternativet och testa iallafall så Tack :galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har testat "Vista" versioner på PC från 800 mhz o uppåt men det är med duo core 2,4 ghz då kan man börja med "vista" inte före, för vem vill sitta framför en seg dator?

 

Och "vista" tar si så där 28 GB på hdd också...plus låser din hdd för vidare uppgraderingar.

 

XP-Lite är gratis o nedladdad till er hdd, på några minuter, så börja med den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej. Ska testa Xp då:P

 

Hur är det med directX 10? Kommer jag märka någon skillnad eftersom xp bara har 9c?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hämta Direct X från ursprungs sidan.

 

Och ta även "Everest" Windows PROGRAM, så får du lite tipps om Win trimmningar, hårdvara/mjukvara, så har du en PB2.2 GHZ som spinner loss ordentligt.

 

Ungefär som min relik PM 630 med OS 9 44MHZ går lika snabbt som min 5260 200MHZ!?

 

Så OS o Mjuk/Hårdvara är A-O om man vill ha en bra dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

XP. Det är bara om man har en monsterdator med monstergrafikkort det är ngn idé att ge sig på directx10.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag kör vista home basic 64-bitars versionen på min mac imac 24" alu =) och jag är helnöjd med operativet då det är mycket snabbare än 32-bitars... tyvärr kan jag inte utala mig om att det är bättre än xp men jag lär mig och behöver i mitt yrke :lll

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Xp, enkelt val. Vista är inte värt det.

 

p.s någon mer än jag som tycker att Microsoft har misslyckats när en majoritet fortfarande väljer XP över Vista?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Xp var inte heller så populärt och inte heller när sp2 kom då ett helt nytt säkerhetstänkande infördes... (program funkade inte och allt sånt rapporterades) och visst... sp2 gav massa problem... men nu med sp2 och 90 andra uppdateringar så är xp stabil... detta kommer säkert att hända vista... vad som har gjort att företag gått över till vista vet jag inte.. det har bara exploderat... vista är förvånansvärt stabilt om jag själv får gämföra min upplevelse med xp och vista...

 

Vista är inte perfekt men den är en konkurrent som behöver uppmärksamhet då jag inte vill att hackers och virus ska hitta för mycket till våran underbara lilla samling av macanvändare som är stolt att få vara annorlunda och kunna säga det som faktiskt stämmer "osx bara funkar".. dock så får vi tyvärr uppleva att folk lämnar fikabordet om man ens nämner mac eller apple där... ett tillfälle att bara sitta där och fittra och tänka "det är synd om dem... men vill man inte bli räddad kan man inte bli frälst" :P...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

XP-Lite är gratis o nedladdad till er hdd, på några minuter, så börja med den.

 

 

Gratis och piratkopierat är inte samma sak... XP Lite är inget annat än vanliga Windows XP, fast där de har tagit bort en massa onödiga program och sådant. Man måste fortfarande ha en licens om det ska vara lagligt, och då blir det inte gratis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vista är endast om du vill använda Direct X 10. Det finns dock inga Directx10 kort till någon dator förutom Mac Pro. Själv köpte jag ett 8800GTX och kan säga att vista presterar bra mkt bättre i spel som tex Crysis ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör vista home basic 64-bitars versionen på min mac imac 24" alu =) och jag är helnöjd med operativet då det är mycket snabbare än 32-bitars... tyvärr kan jag inte utala mig om att det är bättre än xp men jag lär mig och behöver i mitt yrke :lll

Jag har för mig att du inte kan köra en 64-bitars version på din iMac? Jag ställdes inför samma problem när jag petade in Vista i min burk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har för mig att du inte kan köra en 64-bitars version på din iMac? Jag ställdes inför samma problem när jag petade in Vista i min burk.

 

Det går helt perfekt att köra 64bitars versionen =)... allt man behöver är den nya bootcamp cd:n som följer med Nya Mac pro som kom förra månaden... cd:n innhåller 64bitars bootcamp och funkar helt smärtfritt att använda även på imac alu! =D... eftersom inte bootcamp 64 finns att ladda hem från apple så får man ladda ner cd:n den mindre lagliga vägen ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När ett operativsystems största säljarpunkt är "det fina Aero Glass" börjar man undra vad som gick fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...