Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Hair Air Lenovos svar på Macbook Air

Nyhetsroboten

Recommended Posts

Nyhetsroboten

458751531.jpg

Knappt har Macbook Air gjort entré på marknaden förrän kriget är i full gång. Nu har Lenovo tagit en thinkpad och kört den genom en mangel. Resultatet? En tunn svart och kantig dator med allt det som saknas i Macbook Air. Läs hela nyheten på MacWorld.se!

Men seriöst, med risk att förstöra er världsbild, Apple är ju inte först med allt, Ultraportabla PC har funnits i 10 år, en av mina första bärbara datorer var en Toshiba Libretto, som säkerkligen var tjockare än MBA, men bra mycket mindre....

Vem bryr sig om vem som var först? Apple gör det bästa som vanligt vilket är intressantare.

Dessutom kommer Lenovo med windoze installerat vilket krymper användbarheten dramatiskt...

Ja den verkar ju trevlig. Lenovo har även X61s som konkurrerar med MacBook Air. Det är en 12" med massor av anslutningar. Vore kul om Apple kunde sätta in 3G-modem i sina modeller även om de inte har så många 3G master i USA.

Men seriöst, med risk att förstöra er världsbild, Apple är ju inte först med allt, Ultraportabla PC har funnits i 10 år, en av mina första bärbara datorer var en Toshiba Libretto, som säkerkligen var tjockare än MBA, men bra mycket mindre....

Och med lite humor så blir allt så mycket lättare! :borstatanderna:

Men seriöst, med risk att förstöra er världsbild, Apple är ju inte först med allt

Du är ju rolig som tror att du måste påpeka detta.... :totaltgalen:

Men lite seriöst nu, hade denna Lenovomanick haft en Applelogga på sig hade ni varit lyriska.

Med DEn designen... urrrk...

Den ser för djävlig ut. Riktigt illa. MBA är riktig snygg och mer innovativ, tycker jag.

Jorå, är man Mactaliban skulle man bita i det sura äpplet och jubla ändå!

Knappast.

Den ser för djävlig ut. Riktigt illa. MBA är riktig snygg och mer innovativ, tycker jag.

Då ska du se dom "Indiska" laptopparna för 10 Dollars.....

En riktig skol o skojig dator som många hittar säkerligen mera andvändingsområden till.

Och ovanstående laptop är med all säkerhet bättre än mina PB 145 or? eller hur, för vill man köra OS 7.5.3?

Vad gäller prestanda och liknande på den där datorn skulle jag säga att den är bätre än MBA. Men tyvärr är det troligen en PC, vilket automatiskt drar ner den en del. Samt att MBA är sjukt snygg, något som den datorn inte är.

Det Apple är duktiga på är design, men det betyder inte automatiskt att det är bäst, allt beror på vilket område man jobbar inom. För vissa passar en MBA för andra en IBM och det betyder inte att pc är dålig.

Förhoppningsvis så kommer denna Lenovon med Linux som alternativ. Deras 12":ar kan man få med Linux.

Lenovos svar...åh nej. Inte en sån här runda till. Precis som LG Prada var ett svar på iPhone? Fastän den kom först? Ska alla ultraportabla jämföras med MBA nu?

marcuslilliebjorn

Bortsett från att MBA är lite tunnare så är ju Lenovon en mycket mer praktisk dator. Det som Apple dock kommer att vinna i den här "duellen" är att den kommer med OS X. Jag tror inte att någon mac-användare skulle köpa en PC till de få tillfällena då man är på resande fot för att den har två fler usb och en dvd-läsare. MBA riktar sig till en annan typ av människor också - alltså mac-användare - och andra PC användare skulle nog hellre köpa denna Lenovo med Win för att de är lite kritiska till Mac OS X och vet inte riktigt hur det fungerar etc. Än att då köpa MBA och lägga in Win på den.

A_bite_of_the_apple

Vad är det som gör MBA bäst?

Förövrigt så är Lenovos datorer stabila små saker, designen må man tycka som man vill om. Senaste igår rekommenderade jag en sådan till en släkting, för en Mac var han inte intresserad av

"den kostar för mkt för det jag ska använda den till"

Nej om jag nån gång köper en PC så blir det nog en Lenovo, tycker designen är lite charmig, även den är ju precis som Macens, säregen :)

Vad är det som gör MBA bäst?

Förövrigt så är Lenovos datorer stabila små saker, designen må man tycka som man vill om. Senaste igår rekommenderade jag en sådan till en släkting, för en Mac var han inte intresserad av

"den kostar för mkt för det jag ska använda den till"

Nej om jag nån gång köper en PC så blir det nog en Lenovo, tycker designen är lite charmig, även den är ju precis som Macens, säregen :)

På A säger jag OS X. Precis som med alla andra Macar så är den viktigaste anledningen operativsystemet. Sen att de oftast sparkar rumpa rent designmässigt är ju bara ytterligare en fördel!

Lenovo (fd IBM) är väl den PC-tillverkare som har bäst rykte för byggkvalitet. Fula som stryk, visst, men mycket robusta. Jag kör själv en IBM T41 på jobbet och jag har aldrig hört talas om några hårdvaruproblem. Suktar på en x60-nånting för att få mindre att släpa på, men det går liksom inte att motivera ett nytt datorinköp så länge den befintliga fungerar... :irriteradtjej: hmm... jobbar ju på femte våningen, undrar om den fortfarande håller när den landat på innergården...? :borstatanderna:

Och med lite humor så blir allt så mycket lättare! :borstatanderna:

Jo fast humor är ju en sak, då går jag in på funnyordie.com, här skulle man ju kunna hävda att artikeln innehåller rena faktafel om man påstår att Lenovos X serie skulle vara ett svar på MacBook Air, Lenovos X serie, tidigare IBM´s X serie, har ju funnits i 5-6 år, från X20 (vad jag vet) och har haft ungefär samma format genom hela serien.

specifikationerna är bättre, inget snack. någon som vet priset på denna?

designen och osx är till apples fördel. men utan pris kan iaf inte jag välja en vinnare...

marcuslilliebjorn
specifikationerna är bättre, inget snack. någon som vet priset på denna?

designen och osx är till apples fördel. men utan pris kan iaf inte jag välja en vinnare...

Priset är fortfarande inte bestämt än men jag tror inte att den blir dyrare än MBA, dels för att MBA har en egen specialdesign på sin processor sen också tror jag att Lenovo vet att det inte kommer att gå att konkurrera om den är dyrare.

Priset är fortfarande inte bestämt än men jag tror inte att den blir dyrare än MBA, dels för att MBA har en egen specialdesign på sin processor sen också tror jag att Lenovo vet att det inte kommer att gå att konkurrera om den är dyrare.

vid samma pris har ju lenovo helt klart en utmanare (och i mångas ögon nog också en vinnare).

jag personligen skulle inte vilja byta bort osx, dessutom värderar jag design oerhört högt och e villig att betala för den också. detta plus det faktum att jag inte behöver så mkt kraft (sysslar inte med video- eller bildredigering) gör att valet e lätt för mig i alla fall.

men som sagt, många hade nog hellre sett att apple valt att göra datorn som en mindre variant utav mbp och då hellre tummat på tjockleken än på kraften...

mina två cent...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...