Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad kan denna iMac tänkas vara värd?


iMarc

Rekommendera Poster

Funderar på om jag ska behålla min gamla iMac eller ej, någon som har en uppfattning om vad denna kan vara värd?

 

iMac G3 350MHz Indigo blue

512 Mb RAM

20 Gb Hårddisk

Apple tangentbord och mus (De som medföljde Power Mac G4)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mellan 250-1000kr beroende på köparens sug efter gammalt skräp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har den inte Firewire skulle jag säga 0 kr.

 

Har den Firewire är den värd några få hundringar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

släng den inte i vanliga soprummet, se till att den hamnar med elektronikskrot. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iallafall 2 pers som verkar ha begrepp om värdet. Jag har sett en iMac 233MHz med 6 Gb hdd och 64 Mb RAM, utan tangentbord och mus gå för 400:- på Tradera...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iallafall 2 pers som verkar ha begrepp om värdet. Jag har sett en iMac 233MHz med 6 Gb hdd och 64 Mb RAM, utan tangentbord och mus gå för 400:- på Tradera...

 

Du skall nog inte ha Tradera som värdemätare, ganska ofta betalar folk mer än vad en samma pryl kostar ny! Men ibland kan man som säljare ha tur. Och indigo bluevarianten är ju fortfarande snyggast, så varför inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

Fraktvärde i stort sett... absolut max 500 - 600:-

 

Att man betalar 400:- för en 233mhz är pga. det är den absolut första versionen av iMac och den håller mer "kult värde" är din version.

Din version är en av dom sista släppen och dom finns det så många av så intresset av dom är svalt.

 

För en 233Mhz skulle jag betala upp till en 500:- för i fint skick bara för att ha ett stycke apple historia.

 

För en 350Mhz skulle jag betala kanske... 400 på sin höjd om den var i nyskick och riktigt i närheten.

 

 

Allt ligger inte i om den är nyare eller snabbare.. det ligger i intresset hos Mac kulten.

 

Varför tror du att Macintosh 512k går för över 100 lappen medans på pappret snabbare och nyare Performa o.dyl. oftas slängs eftersom ingen vill ha dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De sista modellåret skulle jag kunna betala lite mer för. Annars gäller utan FireWire 0 kr. Med Firewire ett par hundra beroende på konfiguration. En 2001-a med 700Mhz, 1 GB RAM och original airportkort kan jag ge 1.500:- för!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iallafall 2 pers som verkar ha begrepp om värdet. Jag har sett en iMac 233MHz med 6 Gb hdd och 64 Mb RAM, utan tangentbord och mus gå för 400:- på Tradera...

 

Det är naturligtvis alltid en fråga om tur och uthållighet för att man ska få bra betalt för sina begagnade grejor. Det är möjligt att du sett en sån burk säljas för de pengarna, men jag i min tur har haft burkar som din (med lite mindre RAM dock) utannonserade för 150 kronor stycket, utan att någon nappat. Så frågan är hur länge man orkar vänta på rätt köpare som är beredd att betala ditt pris. Datorn är ju för dyr att skicka, så det beror också på hur många potentiella köpare du har på kort avstånd. Jag skulle påstå att den är värd allt ifrån 0 kronor till max 500 kronor, beroende på hur bråttom du har och hur mycket tur du har.

 

Men det man undrar över är ju varför du ställer frågan här, om du redan vet värdet? För det måste du ju när du börjar tillrättavisa dem som svarar. :huh:

 

Men gör en sökning på avslutade auktioner på Tradera, så ser du att bättre iMacar än din gått för ett par hundringar, men att också sämre har gått för mer pengar än så. Precis en sån som du refererar till finns även i söklistan, men den fick inga bud på ett ett utropspris på 199 kronor. Och kolla den här, den fick inga bud på hundringen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

Själv fick jag en 333Mhz på nyår.. skulle hade jag inte fått den gratis hade jag aldrig skaffat mig en... absolut inte betalat för den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir nog att jag behåller den, den har ju ett visst affektionsvärde eftersom det är min första riktiga Mac, dessutom går det ju att ha den som reservdator, Tiger flyter på fint på den dessutom :)

Tyvärr finns ingen brännare eller fw på den

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcuslilliebjorn

Vänta med att sälja den förrän om ungefär 20 år då den kan gå som antik-föremål och på så sätt få 10 ggr mer än idag :hihihi::rockapa::ThumbsUp::galetglad::borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vänta med att sälja den förrän om ungefär 20 år då den kan gå som antik-föremål och på så sätt få 10 ggr mer än idag :hihihi::rockapa::ThumbsUp::galetglad::borstatanderna:

 

10 x 0 är väl fortfarande 0..... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcuslilliebjorn
10 x 0 är väl fortfarande 0..... ;)

 

jorå, hehe, men han kunde ju få 500 för den iaf typ :borstatanderna:

 

gör samma sak med din iMac G5a istället :totaltgalen: vänta bara liiiiiiite längre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jorå, hehe, men han kunde ju få 500 för den iaf typ :borstatanderna:

 

gör samma sak med din iMac G5a istället :totaltgalen: vänta bara liiiiiiite längre

 

iMacen är en hemPC som åker ut om ett år.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderar på om jag ska behålla min gamla iMac eller ej, någon som har en uppfattning om vad denna kan vara värd?

 

iMac G3 350MHz Indigo blue

512 Mb RAM

20 Gb Hårddisk

Apple tangentbord och mus (De som medföljde Power Mac G4)

 

 

Ladda ner pooch ett klusterprogram o kör alla dina macar samtidigt i stället , för man vet aldrig vad man får själv för sin gamla mac, typ en P3 eller svag P4 blä.

 

Så bara använd den! på ett snällt sätt, typ en DSL-Linux? ca 80 mb stor? o XP Lite?

Det är nog mer värt än att sälja den.

 

Så vet du vad som fungerar o inte, till din "huvudmac" där hemma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 weeks later...

Varför skulle firewire spela någon roll? Det är en gammal burk lik förbannat. Men den kan funka som en rätt ball jukebox med itunes. Runt 300:- till max 500:- säger jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...