Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Hur får man fram fler musinställningar?

andreasc

Recommended Posts

Jag har en Microsoft Compact Optical Mouse. En väldigt enkel, liten, optisk mus som har två musknappar samt en scroll (som man även kan klicka med).

Nu är det så att jag har vissa problem med den här musen. Jag får nämligen inte upp de inställningar jag vill.

Jag vill främst ställa in dels scrollhastigheten (alltså hur många rader den scrollar varje gång) men också var som händer när jag klickar med scrollen. Det som händer nu är att den skiftar mellan olika program, d.v.s. den utför samma kommando som Kringla+TAB (eller vad motsvarande tangent nu kallas på mac). Vad jag vill ska hända är att man genom att klicka med scrollen kan scrolla endast genom att röra musen upp/ner/vänster/höger.

Hur kommer jag åt dessa inställningar? Jag har försökt ladda ner drivers från microsofts hemsida, men fler musinställningar blev ändå inte tillgängliga.

En annan underlig sak (som kanske inte riktigt har med det här att göra) är att när jag i musinställningarna ändrar från att ha vänster musknapp som primär till höger, så är helt plötsligt ingen av musknapparna primära, utan båda fungerar som högerklick. Någon som vet vad som kan vara orsaken till detta?

Tacksam för svar,

Andreas

Glöm detta. Jag installerade mjukvaran från Microsoft igen och nu fungerar det. Måste gjort någonting fel först.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...