Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

UnRarX eller Unarchiver?


Jägermeister

UnRarX eller Unarchiver?  

38 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilken klient är bäst och varför?

    • UnRarX
      24
    • The Unarchiver
      14


Rekommendera Poster

Jägermeister

Vilken klient är bäst och varför?

 

- UnRarX

- The Unarchiver

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte rösta på en då jag flera gånger har varit med om att bara en av följande har fungerat, för att öppna rarade filer, stuffit, unrarx och the unarchiver. Den som används mest är dock the unarchiver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jägermeister
Den enda som jag har använt mig av är Stuffit Expander.

Den klarar väl inte .rar? Stuffit är ju Mac OS X standard verktyg, eller hur? Den som körs automatiskt då man klickar på en .zip-fil?

 

För övrigt verkar UnRarX vara det som körs mest och inte The Unarchiver, åtminstone enligt VersionTracker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Röstade på The unarchiver, men använder mest Stuffit 12.*

(På min dator funkar det ypperligt att packa upp .RAR-arkiv med Stuffit expander ;) )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder unarchiver men gillar inte att man inte får välja vilka filer som man ska packa upp. Alltså har jag ett problem med gränssnittet.

Någon som kan rekommendera någon där man ser vad som finns i den packade filen och välja att bara dra ut en specifik fil ifall det skulle behövas?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder UnrarX. Funkar strålande

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder UnrarX. Funkar strålande

Dito

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den klarar väl inte .rar? Stuffit är ju Mac OS X standard verktyg, eller hur? Den som körs automatiskt då man klickar på en .zip-fil?

 

För övrigt verkar UnRarX vara det som körs mest och inte The Unarchiver, åtminstone enligt VersionTracker.

 

Går du in under preferenser i Stuffit så klarar den även .rar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jägermeister
Går du in under preferenser i Stuffit så klarar den även .rar.

Är Stuffit det samma som Arkvverktyg? Se bild. Jag hittar inget "Stuffit" hos mig hur som helst.

post-25280-1200786028.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är Stuffit det samma som Arkvverktyg? Se bild. Jag hittar inget "Stuffit" hos mig hur som helst.

Stuffit och Stuffit Expander (som är gratis) har varit standardverktyg på Macen sedan datorns stenålder. Är inte oumbärlig idag men mycket bättre än alternativen och den som kan komprimera filer mest och bäst i en Mac.

 

Det finns ett utvecklat format av RAR för att krångla till det lite som gör att arkiven blir mindre men tyvärr kan ingen av GUI programmen kan packa upp, som jag har testat åtminstone.

Lösningen som funkat för mig är en kommandoradsversion:

http://www.rarlabs.com/download.htm

 

För att packa upp ett arkiv: unrar x filerna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stuffit och Stuffit Expander (som är gratis) har varit standardverktyg på Macen sedan datorns stenålder. Är inte oumbärlig idag men mycket bättre än alternativen och den som kan komprimera filer mest och bäst i en Mac.

 

Det finns ett utvecklat format av RAR för att krångla till det lite som gör att arkiven blir mindre men tyvärr kan ingen av GUI programmen kan packa upp, som jag har testat åtminstone.

Lösningen som funkat för mig är en kommandoradsversion:

http://www.rarlabs.com/download.htm

 

För att packa upp ett arkiv: unrar x filerna

 

Kommandoradsprogrammet går att lägga in i UnrarX.app under /Applications/UnRarX.app/Contents/Resources/ och då kan du använda UnrarX för dessa filer som vanligt. Bara ersätt den gamla filen som ligger där.

 

Kanske underlättar lite?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommandoradsprogrammet går att lägga in i UnrarX.app under /Applications/UnRarX.app/Contents/Resources/ och då kan du använda UnrarX för dessa filer som vanligt. Bara ersätt den gamla filen som ligger där.

 

Kanske underlättar lite?

Tack men efter att ha öppnat upp UnRarX, Contents/Resources, så finns där redan den senaste versionen av samma program, v3.60 beta 6.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jägermeister
Inget av ovanstående är bäst. Det är MacPAR deLUXE som är bäst.

Vad gör MacPAR deLuxe till den bästa klienten för att packa upp komprimerade arkiv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack men efter att ha öppnat upp UnRarX, Contents/Resources, så finns där redan den senaste versionen av samma program, v3.60 beta 6.

 

Senaste versionen är 3.7.1.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget av ovanstående är bäst. Det är MacPAR deLUXE som är bäst.

 

Skämtar du? Isåfall är det på sin plats med en liten smiley eller dylikt för att indikera detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Senaste versionen är 3.7.1.

Ok, så jag laddade hem den versionen och kopierade unrar till UnRarX/Contents/Resources, packade upp ett arkiv i ett segment och ett i flera och det fungerade utmärkt.

 

Nu är jag inte så säker på att det är så blodigt livsnödvändigt för alla att göra likadant, den gamla versionen fungerade den oxå. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skämtar du? Isåfall är det på sin plats med en liten smiley eller dylikt för att indikera detta.

 

Vad är problemet? Den har hittills inte strejkat på något rar-arkiv jag stött på. Stuffit klarar däremot att packa upp kanske 1 av 4. Max.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är problemet? Den har hittills inte strejkat på något rar-arkiv jag stött på. Stuffit klarar däremot att packa upp kanske 1 av 4. Max.

 

Provat något från senare år? Det har kommit nya versioner utav RARformatet för ett tag sedan och det programmet är äldre än den versionen. Jag antar därför att det borde ha problem med det nya formatet som det inte är skrivet för. Det vore väldigt underligt om det kunde klara av något som kom fyra år efter att det släpptes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Önskar RarLabs kunde göra en "MacRAR" som fungerar på samma sätt som WinRAR. Det programmet är det mest överskådliga och lättanvända av program.

 

Inget av tidigare nämda program lever upp till WinRARs flexibilitet. Imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Önskar RarLabs kunde göra en "MacRAR" som fungerar på samma sätt som WinRAR. Det programmet är det mest överskådliga och lättanvända av program.

 

Inget av tidigare nämda program lever upp till WinRARs flexibilitet. Imo.

Håller helt med. Det enda jag saknar sen jag bytte till Mac är just winrar :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...