Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Namninsamling: Få Nordea att överge Nexus Personal


Zorander

Rekommendera Poster

Vet inte om det passar just här, men det har ju med internet att göra...

Jag har startat en namninsamling som har som syfte att få Nordea att överge (o)säkerhetsmjukvaran Nexus Personal i deras e-legitimationslösning. Främst för att vi Mac-användare inte kan använda den.

Länk till insamlingen

Tack för stödet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

välkommen till forumet :)

...och det här visste jag inget om, jag har inte fått en sån här dosa och är det här sant kan Nordea vara säkra på att de förlorat en annan kund.

Dessutom fattar jag inte varför banker är så fixerade vid obsolit teknik, trots att det ständigt kommer nyheter om hur dåliga säkerhetslösningar utnyttjas. Att sen bara stödja Internet Explorer med ActiveX på Windows är rent säkerhetsmässigt självmord

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...och det här visste jag inget om, jag har inte fått en sån här dosa och är det här sant kan Nordea vara säkra på att de förlorat en annan kund.

Det är e-legitimation på kort/fil som avses, alltså det man har för att logga in hos Skatteverket/Försäkringskassan mm. Nordeas nya kortläsare för att logga in på banken är helt plattformsoberoende, (så länge man inte pluggar in den i datorn och försöker köra e-legitimationsdelen).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...