Jump to content
Just nu i M3-nätverket

EyeTV uppdatering eller ?

luke1

Recommended Posts

Jag har EyeTV 1.8.6 och har sett en uppdatering på apples hemsida: se här

när jag uppdaterar så säger den att jag ska lägga den i program mappen men där ligger min gamla EyeTV så jag la den på skrivbordet. Eftersom det är en uppdatering så borde det inte vara så, fast det är en ganska stor uppdatering. När jag ska sätta in Serial number så tar jag den gamla Serial number och sen måste jag skriva in namn och företag men jag kan inte trycka på next, den är grå.

Jag är säker på att det är rätt kod men namn och företag kommer jag inte ihåg vad vi skrev förut för

det var inte jag som betalade och det var länge sen. Men måste man skriva exakt samma ?

Vad ska jag göra for att kunna uppdatera?!

Om du lägger den i mappen Program så ska den i regel automatiskt ersätta den gamla, såvida du inte ändrat namn på programmet.

å andra sidan ska du när du har igång Eye-TV gå upp i dess meny och söka efter uppdateringar och programmet sköter själv installation, låter jag göra, så blir det rätt

för är det en betaversion så är det inte säkert att du ska ta in den...

när jag söker efter uppdateringar så kommer det inte upp nogåt.

Men är det en beta verision?

verkar inte så, lustigt att den inte vill uppdateras via Eye_TV

reagerar på att det står

post-113-1200692565_thumb.jpg

Inte något om Intel, står visserligen Universal....

Är det samma namn på den nya så lägg den i Programmappen, då får du frågan om du vill ersätta, svara ja, om inte, så är ingen skada skedd.

Dina preferencer för Eye-TV finns ju redan, där din kod står

Okej jag testar

Du behöver skriva in Namn och serial inte företag

Om jag inte missminner mig hade Elgato under en kort tidsperiod ett erbjudande om gratis uppgradering från 1.x till 2.x.

Serienumret från 1.x. gäller inte för 2.x.

EyeTV har nu också kommit med en uppdatering till 3.0, men även den kostar slantar

Så den är inte gratis längre?

Kan jag inte få tag på serie numret någonstans?

Så den är inte gratis längre?

Kan jag inte få tag på serie numret någonstans?

Jo om du betalar en licens, så får du nytt serienummer. Uppdateringen från 1.x till 2.x. kostade ytterst måttligt, så det har du råd med, eller varför inte slå till med 3.0 på en gång?

Edit: Om du läser forumreglerna så ser du att din fråga inte får ställas här, och framförallt inte ges något illegalt svar.

EyeTV har nu också kommit med en uppdatering till 3.0, men även den kostar slantar

Den här 3.0 uppdateringen, fungerar den till den modell som MacWorld gav sina prenumeranter,

den som hette: EyeTV elegato for DTT ?

Den här 3.0 uppdateringen, fungerar den till den modell som MacWorld gav sina prenumeranter,

den som hette: EyeTV elegato for DTT ?

Vet inte, är med i Elgatos maillista, har inte kollat så noga, men har inte sett att den stickan skulle vara undantagen.

Annars vet jag nu inte om MacWorldstickan var så mycket att ha, innan hade jag en motsvarande Miglia, och den har väsentligt bättre mottagning. Frågan är om det inte är bättre att köpa en ny sticka med nya programvaran?

Kollade min Eye-TV och jag har 2.5.2

post-113-1200697899_thumb.jpg

Hur gjorde du för att uppdatera ?

Hade du EyeTV 1x från början eller köpte du 2x ?

Köpte 2:an

Jag kollade upp om det går att uppgradera EyeTV, som vi fick av MacWorld via prenumerationen.

Här finns uppgraderingssidan nr. 1: http://www.elgato.com/elgato/int/mainmenu/...n.html#software

Klickar man på detta: "Click here for Buyer's Guide" så kommer man till den sida där alla uppgifter skall fyllas i.

Det verkar det ut som om man måste betala "fullt version", om man köpt den före den 1/12 2007?

Förutom aktiverings-koden så kräver det en kod med 11 siffror, "Purchase code".

post-17076-1200834817_thumb.jpg

post-17076-1200834868_thumb.jpg

Hittar ingen sådan i min dator och minns inte heller att den behövdes då jag installerade EyeTV.

Det skulle inte förvåna mig om MacWorld gjorde upp med EyeTV om detta, så att de av oss som vill uppgradera måste betala fullt pris på varan.

Har någon av er som fick EyeTV via pren. försökt att uppgradera och lyckats med detta?

Jag kollade upp om det går att uppgradera EyeTV, som vi fick av MacWorld via prenumerationen.

Här finns uppgraderingssidan nr. 1: http://www.elgato.com/elgato/int/mainmenu/...n.html#software

Klickar man på detta: "Click here for Buyer's Guide" så kommer man till den sida där alla uppgifter skall fyllas i.

Det verkar det ut som om man måste betala "fullt version", om man köpt den före den 1/12 2007?

Förutom aktiverings-koden så kräver det en kod med 11 siffror, "Purchase code".

post-17076-1200834817_thumb.jpg

post-17076-1200834868_thumb.jpg

Hittar ingen sådan i min dator och minns inte heller att den behövdes då jag installerade EyeTV.

Det skulle inte förvåna mig om MacWorld gjorde upp med EyeTV om detta, så att de av oss som vill uppgradera måste betala fullt pris på varan.

Har någon av er som fick EyeTV via pren. försökt att uppgradera och lyckats med detta?

Koderna finns i kartongen som den levererades med, och ja, jag har uppgraderat till som nu 2.5.2

Koderna finns i kartongen som den levererades med, och ja, jag har uppgraderat till som nu 2.5.2

Den enda kod jag kan se där, som följde med i paketet, är "Activation Key", den som skall fyllas i den övre raden, däremot "Purchase code". som skall fyllas i den nedre den finns inte där.

Jag har också uppgraderat till 2.5.2. tidigare och nu tänkte jag på 3.0 versionen.

post-17076-1200923682_thumb.jpg

Den enda kod jag kan se där, som följde med i paketet, är "Activation Key", den som skall fyllas i den övre raden, däremot "Purchase code". som skall fyllas i den nedre den finns inte där.

Jag har också uppgraderat till 2.5.2. tidigare och nu tänkte jag på 3.0 versionen.

post-17076-1200923682_thumb.jpg

Purchase koden får du väl i ett bekräftelsemail när du har betalat?

Purchase koden får du väl i ett bekräftelsemail när du har betalat?

Ja, man brukar få det, så jag får kolla upp det ifall jag bestämmer mig för att uppgradera till 3:an.

Jag tycker det verkar lite ovaligt sätt i detta fall, att båda koderna skall ifyllas här,

men jag får tack så länge och låta tiden avgöra vad som skall ske

Jag får tacka så länge och får hur jag gör i detta, eftersom jag är ganska nöjd med 2:an.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...