Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

BitTorent dödar min uppkoppling!


HenrikGrunden

Rekommendera Poster

HenrikGrunden

Hej!

 

Det är så att jag började använda min MacBook Pro för bara någon vecka sedan, och jag laddade hem en BitTorent klient som heter Transmission, har ni varit med om att detta program stryper internet uppkopplingen?

 

Det är väldigt irriterande, och jag vet inte varför den gör såhär, kan även vara så att internet dör helt utan anledning ibland också, jag undrar verkligen varför.

 

Jag använder en NetGear Router som är 3 år gammal ungefär, och jag undrar varför uppkopplingen bara dör, och dessutom verkar jag inte uppnå några högre hastigheter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pröva med BitRocket

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har samma fenomen med pc:n och Xp samt utorrent.

Min iptelefonidosa tappar tom uppkopplingen men det går att surfa på datorn.

Men ju mer som laddas desto långsammare givetvis.

Har en Netgear Rangemax 240, nått år gammal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har haft liknande problem, jag löste detta genom att använda ett torrent program (tex Azareus) där man kan begränsa upp/nedladdnings hastigheten.

 

I mitt fall var uppladdningsprestandan problemet efter som jag hade ett asymetrisk bredband (bätter nedladdnings prestanda än uppladdings prestanda eller vice versa), vilket ledde till att inga andra nätverks tjänster tex webläsare kunde skicka ut sina medelanden, tex websido nedladdnings förfrågninngar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Desto mer du laddar hem i hög hastighet desto mer bandbredd tar det ju. Man har ju bara en viss bandbredd, laddar du hem något tar det en del och mindre blir kvar till surf och eventuellt andra datorer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...