Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

få bort bild i mail


lindoe

Rekommendera Poster

Jag blir inte klok på hur jag skall få bort en bild som följer med varje mail jag skickar. Jag tycker att jag har letat i alla inställningar. Jag anar att bilden ursprungligen kommer från Photo Booth men jag vet inte med mig att jag har gjort något aktivt val. Jag ser inte bilden när jag skriver ett mail men den finns med när meddelandet når mottagaren då ligger den uppe till höger. Hjälp mig med att få bort bilden!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur har du lagt upp mailkontot i luren? Har du synkat med något mailprogram på datorn, eller har du lagt upp det "semi-manuellt" i luren?

Om du synkat in det från datorn, kolla i ditt mailprogram om du inte har någon typ "avatar" eller liknande bild, om det är det som spökar.

 

Hoppas du förstår vad jag menar..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gissar att du använder Apple mail och att du lagt till en bild på dig själv i dina kontoinställningar i Adressboken.

 

Ta bort bilden i Adressboken så ska den försvinna i Apple Mail också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, du löste mitt problem. Det verkade ju lite långsökt att det var via adressboken som jag skulle gå!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, du löste mitt problem. Det verkade ju lite långsökt att det var via adressboken som jag skulle gå!

Jo, det håller jag med dig om. Dock så är det logiskt om man tänker att Adressboken och Apple Mail är i synk med varandra. Så lägger du till eller ändrar du info i Adressoken så kommer Mail att "haka" på den uppdateringen.

 

Som sagt, det är logiskt om man vet hur dessa två fungerar, men annars så är det inte det.

 

Bra att det löste sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du säker på att bilden skickas med mailet? så va det inte förr iaf. Det är bara du som ser bilden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, bilden gick med mailet men jag såg det aldrig eller endast om jag fick mitt mail i retur etc. Problemet är nu löst genom ett tidigare tips. Det gällde att ta bort bilden från min uppgifter i adressboken! Då försvann den även från mailet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...