Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Powerbook 15", 1 ghz. Hårddiskljud


klod

Rekommendera Poster

Hej!

 

Hej, har nyligen ärvt en 15" pb av en kompis, en gammal sak med 1 ghz och 768 meg i ram. Den är dock trevlig (inte insett hur dålig min pb 12"s skärm är!) och jag funderar på att trycka i en gig till (alltså ta ut den 512-stickan som sitter i och ersätta den med en 1 gigare). Jag är dock lite tveksam, datorn är rätt sliten och vill inte bränna pengar i onödan. Från hårddisken hörs då och då ett klickande ljud, precis som om den läser en kort sekund. Har kört techtool deluxe på den, surface scan var felfritt. Är det bara datorn som sparar ram-info på hdn eller är det onormalt? Någon som har en pb 15" eller erfarenhet av klickande hd:ar? Det verkar vara lugnt med hdn när jag läser och skriver på den, inget oväntat händer och det verkar mest som att lite mer ram skulle hjälpa på slöheten (tiger flyter dock förvånansvärt bra!).

Skall fråga min kompis och se om detta ljudet var "normalt"!

 

Ha det bra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen som kan relatera små knäppande ljud till snart fallerande hårddisk? Då får jag väl helt enkelt köpa mer minne till den och hoppas på det bästa!

 

Ha det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen som kan relatera små knäppande ljud till snart fallerande hårddisk?

Jo, før fanden, man, det är tecken på ett snart haveri!* Ta back-up och skaffa ny hårddisk! Men är pb:n fräsch i övrigt tycker jag att det är värt ny hårddisk. Köp Hitachi eller Seagate; tysta och effektiva diskar.

 

*Läsarmen ballar ur...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...