Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Flytta musik till dator från iPod?

jluckhurst41

Recommended Posts

Har en 5G 30Gb iPod som jag hade synkad med min tidigare dators iTunes bibliotek. Har inte någon rekordstor samling så det fick plats alltihop. När datorn krashade så är iPoden där jag har musiken kvar.

För att slippa göra om hela biblioteket på nytt tänkte jag om det finns något sätt att föra över låtarna från iPoden tillbaka in i iTunes. Den verkar inte acceptera drag and drop tillbaka in i musikmappen, och just musiken på iPoden är gömd för Finder.

Hur gör jag? Är jag körd eller är det någon som vet ett sätt och vill dela med sig. Kan det ha att göra med att min nya dator inte är originaldatorn för denna iPod?

Vore tacksam för hjälp i denna fråga.

vart finns det att få tag i? någon som testat?

SENUTI funkar skitbra, tack så mycket för snabbt svar!

A_bite_of_the_apple

Senuti funkar skitbra, se till att läsa instruktionerna först bara så funkar det kalas.

Grattis är det också, just google it ;)

senuti hittar inte min ipod touch, vad har jag gjort för fel? och vad kan jag ändra för att det ska funka?

hittar ingen redigera knapp så skriver nytt. När man installerar Senuti står det att man ska kryssa för "enable disk use" men på Ipod Touch kommer ju inte nån sån ruta upp? Hur ska jag göra då för att senuti ska hitta min ipod?

tjofling pingding!

jag tänkte bara kolla om någon fått till det? alltså med att få över sin musik från touchen till datorn. rensade datorn innan jag installade leopard och viss musik försvann, men har den på touchen... hade vart kanon om jag kunde få över den till datorn igen!!!

:borstatanderna:

senuti hittar inte min ipod touch, vad har jag gjort för fel? och vad kan jag ändra för att det ska funka?
hittar ingen redigera knapp så skriver nytt. När man installerar Senuti står det att man ska kryssa för "enable disk use" men på Ipod Touch kommer ju inte nån sån ruta upp? Hur ska jag göra då för att senuti ska hitta min ipod?

iPod Touch och iPhone fungerar inte som externa diskar. Därför kan du inte använda Senuti för att hämta musik från dom.

tjofling pingding!

jag tänkte bara kolla om någon fått till det? alltså med att få över sin musik från touchen till datorn. rensade datorn innan jag installade leopard och viss musik försvann, men har den på touchen... hade vart kanon om jag kunde få över den till datorn igen!!!

:borstatanderna:

Joda, det går.

All musik på iPoden sparas i katalogen

/var/root/Media/iTunes_Control/Music

För att komma åt den installerar man ett program (vars namn jag nog aldrig kommer lära mig) som gör att touchen fungerar som extern disk. Alternativt ansluter du med ftp och kopierar den vägen. Det kommer antagligen inte gå snabbt, men det kommer att gå.

Båda metoderna förutsätter naturligtvis en Jailbreakad iPod...

Musiken under katalogen är ju i vanlig ordning helt omstrukturerad vad gäller filnamn, så det gäller att ha all metadata i ordning. Lycka till! :crossfingers:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...