Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Använda iPhone i Sverige "lagligt"


HenrikGrunden

Rekommendera Poster

HenrikGrunden

Hej!

 

Jag har nyligen fått en iPhone, och nu är min fråga om ni tror att den som är köpt i USA kommer gå att använda i Sverige, när den lanseras här.

 

Tror ni att en restore i övrigt skulle ta bort alla bevisen för en hackad iPhone?

 

Tycker ni att man bör vänta tills den lanseras i Sverige, eftersom min fortfarande ligger ouppackad i förpackningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vänta och missa allt det roliga tills när det nu blir? näe kör på bara...

 

det lär dröja tills sommaren iallafall innan något mer händer på sverigefronten skulle jag gissa. jag jailbreakade min och använder black stealthsim och det går som på räls. rekommenderar varmt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

låsa upp en telefon kan du ju göra med vilken telefon som hest. de e bara att den e låst till en specifik operatör ju, men det är själva hacknings proceduren som inte e laglig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl inte hackningen och upplåsningen som är det enda problemet om lagligheten egentligen. Den amerikanska iPhonen har ingen CE-märkning vilket gör den olaglig i Sverige, där CE-märkning krävs på elektronikvaror.

 

Fast det är nog ingen som söker efter eventuella icke CE-märkta iPhones inom polisen, så det är nog lugnt. =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det krav på att produkten måste ha ett CE märke på sig, eller att den är CE godkänd? För godkänd är den, det står i manualen.

 

För övrigt, varför köpa en iPhone från USA bara för att ha den i kartongen tills den släpps i Sverige?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Två frågor bara.

 

Kan man låsa upp iphonen nu med den senaste programvaran i? Om så är fallet ,är det svårt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl inte hackningen och upplåsningen som är det enda problemet om lagligheten egentligen. Den amerikanska iPhonen har ingen CE-märkning vilket gör den olaglig i Sverige, där CE-märkning krävs på elektronikvaror.

 

Fast det är nog ingen som söker efter eventuella icke CE-märkta iPhones inom polisen, så det är nog lugnt. =)

 

Man får inte sälja produkter utan CE-märke som återförsäljare här, men man får ju såklart använda allt utan CE-märkning om man väl äger det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Två frågor bara.

 

Kan man låsa upp iphonen nu med den senaste programvaran i? Om så är fallet ,är det svårt?

 

kommer snart. Idag kom det ett sätt att låsa upp på hårdvaruvis, dvs skruva upp telefonen mm, men det är inget för oinsatta, men ett bra steg i rätt riktning!!

 

edit: eller, ja jag menar 1.1.2an (dvs inte den allra senaste)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...