Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Macbook Air eller Macbook Pro

KevoOo

84 members have voted

1. 1. Vilken väljer ni ?

• Macbook Pro, Air är inte värt pengarna !
      67
    • Macbook Air, så sexig, så liten, så smidig...
      17

Recommended Posts

Har beställt en Macbook Air men efter att läst alla åsikter och kommentarer så överväger jag att välja Macbook Pro istället. Dels för att den funnits ett tag och att man därför vet att man får en bra produkt. Air:n lockar med sin design och storlek och ett billigare pris.

Jag har beslutsångest, kan fortfarande ångra mig eftersom jag då får lägga mellanskillnaden.

Air, Pro, Air, Pro....... Vad tycker ni ?

Pro blir det för mig lätt, prestanda är viktigare än utseendet för mig men det kanske de inte är för dig....

Oj, hur tar man bort en tråd ? råkade klicka 2 gånger så nu blev det dubbelt

Jag har beställt en Air. Jag vet att det är delade åsikter om den. Men det spelar ingen roll, ingen har testat den och ingen kan säga något. Jag reser väldigt mycket så den ny Air skulle passa perfekt!!!!! Bygg för framtiden.

Pro definitivt.. Överlever man utan cd-rom? Jag vette tusan..

Macbook Air har typ, ingenting? Hehe... Känns nästan som om de är en stor iphone o bättre prestanda.

Dock, ska du som personen över detta inlägg ska, resa mycket, och du inte behöver alla dessa saker som inte finns på air. Då är ju air att föredra.

Men jag hade köpt en Pro, och sen en iPhone.. Eller, jag har ju redan en Pro o ska köpa en iPhone?!

Jag har redan en stationär PC som jag köpte för drygt 1 år sen med följade spec:

Dell Dimensioin E520

Intel Core 2 Duo 2,4 GHZ

4 Gb minne

250 gb hårdisk

Geforce 7300

Så prestada finns i min stationära PC (tyvärr) Jag behöver en bärbar som är lätt och smidig men ändå har bra prestanda. Det låter som ett sjävklart val att välja Air, vilket jag gjort men i och med att Pro bara kostar 1500 kr mer så lockar det också.

Björn Nordström

Om nedanstående är viktigt, välj MacBook Pro

Prestanda - snabbare processor och riktigt grafikkort

Större skärm och högre upplösning

Lagringskapacitet - upp till det tredubbla

Ethernet eller FireWire och andra anslutningar

Om du använder datorn att kolla DVD-filmer

Om nedanstående är viktigast, välj MacBook Air

Liten vikt

Litet format

Hög vill-ha-faktor

Prestandan på MB Air är säkert helt OK och fullt tillräcklig för de flesta uppgifter, men om man arbetar med grafikinstensiva uppgifter eller gillar 3D-spel är den inte lika bra.

MBP väger 2,5 kg och det är ganska tungt om du skall bära på den längre sträckor varje dag (inkl laddare och andra prylar), då är Air ett bättre val.

Airen har väl bättre batteritid samt den nya touchplattan som fördelar också.

Battery and power

15-inch MacBook Pro

60-watt-hour lithium-polymer battery (with integrated charge indicator LEDs) providing up to 6 hours of battery life1

Apple MacBook Pro

Så jag tvivlar på att air har bättre batteri, min räcker oftast nästan dom där timmarna om jag inte kör på högsta ljus och ljus på tangentbordet hela tiden å sådär dvs. =)

MBP lätt.

Hellre funktion och prestanda än design och inget mera.

MBP utan tvekan, men tänk på att MBP har 15", å då blir den ju faktiskt större!

Jag kan förstå om folk hellre vill ha MBA före MBP just för att där skiljer det i storleken.

Haade

Tack för alla åsikter !

Jag har tänkt funderat länge och bestämt mig att jag inte ska ändra min beställning, dvs jag tänker köra på MBA :rolleyes:

Lite mot vad majoriteten tycker men jag tycker att MBA passar mina behov bättre. Jag har en ny stationär dator hemma som jag kommer behålla med en prestanda som kan matcha MBP. Anledningen till att jag väljer Air är att jag behöver en bärbar som jag kan använda när jag lämnar hemmet, dvs i tjänsten och när jag reser. Då vill jag kunna använda datorn för t ex Office, Autocad, lyssna på musik, lägga in bilder....

Anledningen till att jag funderade på Pro var att priset inte låg allför långt emellan och att den dessutom funnits ett tag på marknaden. Men det kvittar för om 1-2 veckor kommer min nya sexiga MBA celb%20(7).gif

Pro!

Men om jag hade rest 5-6 dagar i veckan hade det blivit en Air.

Ungefär så ja... :crossfingers:

Jag utgår bara från mig själv och egentligen tyckte jag inte att röstningsalternativen var riktigt tillfredsställande. Grejen är att jag BEHÖVER den spunk som MBP ger. MBA är en riktigt fin maskin, men den fyller inget behov hos mig. Därav min röst, MBP, priset är egalt om behovet finns.

Macbook Air !

Skulle nog egentligen ha mer nytta av en Pro, men vafan... Air .. såå nice.

marcuslilliebjorn

MacBook Pro!

Du får MYCKET mer prestanda för pengarna och du får inte glömma att du köper datorn för att kunna använda den, inte bära runt på den.

Samt om man jämför Pro:n med datorer av andra tillverkare så är den faktiskt också mycket behändig!

Med risk för att vara partisk då jag äger en MBP, men det är den bästa datorn jag haft. Så smidig men med all denna kraft! Krävande applikationer, inga problem.. den bara tågar på!

Air'n är schyst, men ger för lite prestanda för pengarna tycker jag allt..

Om man har en stationär som man vill fortsätta jobba i så är valet enkelt - Air.

Själv har jag jobbat med 2 datorer (en stationär + laptop eller stor laptop + liten laptop) och det är inget jag rekommenderar om man inte måste, pga datorkraft eller andra orsaker.

Har kommit fram till att det ultimata är att jobba med en (1) bärbar dator med extern skärm och hårddiskar. Att alltid ha allting tillgängligt i en och samma dator är jävligt skönt. Om man som jag vill jobba i endast en dator så är det en kraftfull fullmatad laptop som gäller, dvs MBP 15".

Air är såklart en fördel om man reser mycket, men de ska vara under ganska extrema förhållanden för att Air verkligen ska vara värd sitt pris/bortprioriterade prestanda.

Jag kan tänka mig att om man flyger mycket och därför bara har med sig en så liten väska som möjligt så slinker ju air ner bättre än pro.

Men om "reser" bara betyder att man pendlar med tåg eller bil (dock inte kör bilen själv hehe) så har man ju ändå oftast plats till en lite större dator och då är ju inte storleken så viktig att man faktiskt måste gå ner från dagens normala standard och samtidigt betala en massa pengar för det.

Klarar man sig med air's prestanda men inte känner att den är värd sitt pris kan man ju lika väl köpa en beg macbook för halva priset!

My vote: MBP!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...