Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Oväntade felmeddelande


legob

Rekommendera Poster

Sedan ett tag sedan får jag nästan alltid ett felmeddelande när jag avslutar ett program. Jag har kört diskverktyget 2 ggr, omstartat, rensat cacher och kört cron script utan någon effekt. Det verkar inte störa funktionen i övrigt men är onekligen irriterande. Vad är detta? Så här ser det ut med exempevis Coctail.

post-2832-1200599362_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Släng plistfilen för Cocktail, bör ligga i din användarmapps Bibliotek, Preferencer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessvärre, Pocahontas, har jag gjort det x flera utan effekt. Felmeddelandet återkommer lika troget som flugor på sommaren och inte bara för Coctail – för i stort sett alla program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du installerat några typsnitt nyligen?

eller tagit bort något...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

såvitt jag vet stöder inte Cocktail 10.3 längre, kan vara därför

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa om hårdvaran är okej, med installationsskivan, du startar om med den i datorn och håller "H" nedtryckt. Ha inget anslutet till datorn via portarna.

 

Om allt är okej där, kan jag inte annat än rekommendera ominstallation av operativsystemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Felmeddelandet kommer inte bara med Coctail utan med de flesta programmen! Jag har Diskverktyg osv. osv. men datorn är felfri.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har faktiskt liknande problem som legob. när jag ska avsluta program så får jag felmeddelanden ibland. nu har apple fått en himla massa raporter.

 

kanske har varit så dom senaste 1-2 månaderna. när började ditt problem legob?

kanske var med uppdateringen 10,5,1,

inget fel när jag kör diskverktyg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Minns inte säkert men en så där 1-2 månader för min del också. Man kan ju leva med det även om det är irriterande och jag är inte van vid att sånt händer på en Mac.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...