Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

nyinstallation av 10.5


reverend

Rekommendera Poster

Hej

 

Köpte just en Leopard skiva på Media Markt... Stoppade in den i min MacBook och den kom upp på skärmen... Startade om som datorn sa och sen började elendet... Först kom en grå bild upp och en folder med ett frågetecken visades samt att skivan spottades ut.

 

Nu vägrar datorn läsa skivan och som sagt spottar ut den hela tiden...

 

vad ska jag göra?

 

Vill ju Leoparda...

 

tomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick till en läsning efter omstart...

 

men...

 

provade med ett gäng olika skivor som alla spottas ut, varför har den svårt att läsa skivor??

Är det mjukvara, hårdvara? Rengöringsbehov?

 

nu kanske det hamnar under fel rubrik

 

Tomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är jag igen...

 

:cry: :cry: :cry:

 

Som sagt fick jag igång en läsning... Gjorde en erase and install som lovordats här på forumet. Allt väl

 

men när det var 7 minuter kvar så stannade allt och en skylt sa att installationen misslyckats för att paketet Japanees inte kunde kontrolleras och installeras. Starta om för att försöka igen.

 

efter ett tiotal försök att få skivan att stanna inne och läsas så satte installationen igång. Denna gång struntade jag i att verifiera innehållet på dvd:n (gjorde detta första gången). Installationen påbörjas men misslyckas igen men denna gång bara efter tio minuter...

 

Det verkar ju vara något med cdspelaren eller?

 

Nu har ju dessutom raderat allt på datorn så jag kan inte starta utan skiva... som datorn vägrar läsa...

 

:deppig: :deppig: :deppig:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Installationen misslyckades!

 

Mac OS X kunde inte installeras på din dator!

 

Installeraren kunde inte kontrollera innehållet i paketet "AdditionalFonts". Kontakta programtillverkaren och be om assistans.

 

Klicka på Starta om...

 

Detta har hänt tre gånger i rad nu. Olika paket dock och vid olika tillfällen på installationen...

 

Vad F-n!!!!!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

Pröva att installera via en annan dator.

 

Koppla in datorn via firewire sladd och starta om MBn samtidigt som du håller in T på MBn.

Sen väljer du först att kontrollera MBns hårdisk. Sen startar du installationen på den andra datorn och när du väljer hårdisk så väljer du att installera på MBn.

 

Kolla om det fungerar bättre...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att jag inte tänkte på det...

 

Åker hem och kollar med endaste gången

 

tack för tipset...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...