Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Låsa upp iPhone


HenrikGrunden

Rekommendera Poster

HenrikGrunden

Jag förstår att ni säkert är helt dödströtta på att läsa rubriker som denna och gärna vill klicka vidare från denna diskussion, men jag ber dig om 1 minutsläsning som verkligen kan hjälpa mig och många andra.

 

Jag har precis fått en iPhone av en vän som köpte den någon gång runt den 7:e Januari i USA. Nu är det så att jag är väldigt rädd om den, och min vän säger att jag bör kracka den, men jag har för det första ingen aning om hur och för det andra vet jag inte om det är värt det, jag vill ju att den skall fungera bra i iTunes och vilka defekter kan uppstå om man krackar den? (Fungerar det med Comviq Kontant?)

 

Dessutom så är jag rädd för att man ska skada den och även garantin, men stämmer det att om man nollställer den, så kan inte Apple se att den är krackad ifall något skulle hända?

 

Jag är även väldigt intresserad av att höra era tankar, vad tycker ni jag bör göra? Bör jag vänta tills riktiga abonnemang säljs? Tror ni att min amerikanska kan användas då?

 

Om jag skulle vilja kracka den, innebär detta att jag skadar iPhonen på något sätt?

 

MVH

Amatör som är väldigt tacksam för hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte den går att hacka genom software eftersom det med största sannolikhet är en 1.1.2.

 

Så du bör nog vänta lite till... eller så kan du enkelt aktivera den och använda den som en iPod Touch för tillfället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ännu en användare som köper en sak som dom inte har en aning om hur den används. Varför gör man det? Det enda som skrivits om iPhone de senaste månaderna är hur man kunna låsa upp dom och få dom att funka i sverige. Om man inte kan läsa dom svaren vad gör då att man kan läsa om nån svarar i den här tråden?

I de länderna där iPhone är släppt är det tämligen enkelt att aktivera och använda. Skaffar man sig en telefon och ska använda den i ett land där den inte släppts så måste man räkna med att lägga ner lite tid och faktiskt lära sig hur det funkar. Man behöver knappt försöka söka på google så blir man dränkt i massa information om hur man ska aktivera och låsa upp den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ligger en del i ovanstående, du får helt enkelt lita på det som skrivits i ämnet. det finns otaliga guider till detta.

 

Om du inte modifierar mjukvaran, så kan du ändå inte använda den, inte ens som ipod, vilket gör den lika värdelös som om den vore sönder. Ur det perspektivet har du inget att förlora.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag var lite orolig också i början, det är en del pengar det handlar om och man vill inte göra fel, men som tur var var killen jag köpte min av väldigt hjälpsam och hänvisade till bra sidor med bra information om hur man gör.

 

jag använder tele2 och jag rekommenderar att du inte hackar den, utan bara jailbreakar den för att sedan använda med t ex ett stealthsim kort (finns att köpa på flera ställen, eller genom kontakter på t ex blocket).

 

finns en väldigt bra guide hur du gör på nedanstående adress, för dig som har mac. jag följde till punkt och pricka och hade inga problem. var försiktig bara så att du inte uppgraderar till 1.1.3 som vi ännu inte vet så mycket om.

 

http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=455

 

väldigt enkel guide att följa! kör på! skaffa sedan en simadapter som jag skrev ovan... kingsim/stealthsim etc. jag använde black stealthsim, jag vet inte så mycket om de andra hur bra de är. det enda var att jag behövde ladda ner iWorld från Installer.app för att kunna ringa smidigt här i sverige, kan vara samma för dig eftersom du också har tele2.

 

lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du bör läsa dig till om det är värt det först! vi i Sverige kör på 900 o 1800 banden för GSM,

USA kör på 1900 bandet för GSM, så du har problem om den ej är tre bands phone, dvs alla tre banden.

 

Bäst är väl någon mobilförsäljningsställe göra jobbet för dig, kostar väl från ca 100:- o uppåt.

 

Ta o ladda ner deras PDF för Iphone här.

 

http://www.apple.com/iphone/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tydligen en WI-FI telefon som finns att köpa här för ca 500:- o uppåt, så läs om detta för är det ej Svensk standard så.... räkna med problem o böter, o värre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tydligen en WI-FI telefon som finns att köpa här för ca 500:- o uppåt, så läs om detta för är det ej Svensk standard så.... räkna med problem o böter, o värre.

 

e du full eller?? :chockadskeptisk:

vem har fått "probelem, böter o värre" med iphonen??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trådlöst ska följa Svensk standard annars blir det problem! köp i USA och sedan deklarera din vara? utan S stämpeln inte värt ett öre! plus straffbart!

 

Läs Radiolagen! innan det är försent!

 

Tråd är ok men ej Trådlöst!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trådlöst ska följa Svensk standard annars blir det problem! köp i USA och sedan deklarera din vara? utan S stämpeln inte värt ett öre! plus straffbart!

 

Läs Radiolagen! innan det är försent!

 

Tråd är ok men ej Trådlöst!

 

Du har fel, S märkningen har ersatts av CE märkningen som är samma för hela EU.

S märkningen är numera frivillig att sätta på en produkt, och fungerar numera endast som trygghetsgaranti för konsumenten, att produkten uppfyller de regler som finns.

 

Att importera och använda en iphone är altså helt ok, dock krävs ce märkningen för försäljning och marknadsföring.

 

om CE märkningen:

http://www.elsakerhetsverket.se/allmanhet/...1800019742.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag var lite orolig också i början, det är en del pengar det handlar om och man vill inte göra fel, men som tur var var killen jag köpte min av väldigt hjälpsam och hänvisade till bra sidor med bra information om hur man gör.

 

jag använder tele2 och jag rekommenderar att du inte hackar den, utan bara jailbreakar den för att sedan använda med t ex ett stealthsim kort (finns att köpa på flera ställen, eller genom kontakter på t ex blocket).

 

finns en väldigt bra guide hur du gör på nedanstående adress, för dig som har mac. jag följde till punkt och pricka och hade inga problem. var försiktig bara så att du inte uppgraderar till 1.1.3 som vi ännu inte vet så mycket om.

 

http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=455

 

väldigt enkel guide att följa! kör på! skaffa sedan en simadapter som jag skrev ovan... kingsim/stealthsim etc. jag använde black stealthsim, jag vet inte så mycket om de andra hur bra de är. det enda var att jag behövde ladda ner iWorld från Installer.app för att kunna ringa smidigt här i sverige, kan vara samma för dig eftersom du också har tele2.

 

lycka till!

 

Tackar, jätte bra guide. Ska antagligen köpa en iphone nu snart med 1.1.2.

En fråga bara angående tråden. När du sen skulle uppgradera igen till 1.1.2 så står det såhär i tråden:

 

Step Eight

Connect the iPhone to your Mac. Then launch iTunes and select the iPhone.

iTunes may ask you to name your iPhone. Once you have set the name then hold down the OPTION key and click the UPDATE button to update your iPhone to 1.1.2. (Note: Don't click the Restore button this time!)

 

 

A dialog window will appear asking you to select the firmware to restore to. Select the 1.1.2 firmware we downloaded earlier

 

I tråden finns en då bild en bild där man ser vart i itunes man ska trycka för att uppdatera sin iphone. Där står det inom parantes (1.1.3). Samtidigt som man trycker på OPTION knappen (som är äpple knappen på min mac väll) kommer det då upp en ruta där man väljer då den här: (iPhone1,1_1.1.2_3B48b_Restore.ipsw) som ni kan se i tråden.

 

Måste bara kolla hur du/ni gjorde så att jag inte av misstag uppdaterar till 1.1.3

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...