Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Funkar det med iPhone?


iUne

Rekommendera Poster

Har en kompis som ska åka till usa nu till helgen och jag funderar på att be honom köpa en iPhone till mig.

Har dock ett par frågor:

- Vilken version säljs idag i usa 1.1.2 el 1.1.3?

- Går den att låsa upp om det är 1.1.2 och vad behöver jag i så fall?

- Kommer den att funka med mitt telia-kort?

- Vad är stealth-sim och kommer jag att behöva det?

 

Vad mer behöver jag mer tänka på?

Svara snabbast möjligt då jag behöver lämna besked till min kompis så fort jag bara kan :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De som säljs nu är med 1.1.2.

Imorgon kanske de blir 1.1.3.

Om du köper en 1.1.2 så behöver du Turbo-SIM som kostar pengar.

 

Kolla t.ex ifun.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De säljs nu med 1.1.2. Tror det kommer dröja ett tag innan de säljs med 1.1.3

Ditt Telia kort kommer att funka om du skaffar ett Stealth/Turbo-SIM eller dyl (kostar från ca 600kr och uppåt beroende på vilket och vart du köper det).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej har läst runt lite nu och förstår att iom den kommande 1.1.3 versionen kan det bli möjligt att låsa upp 1.1.2, får väll hoppas på det å använda iPhonen som Touch tills vidare :)

 

Tack för svaren iaf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp med 1.1.3 ska det vara möjligt säger dem.

Den kostar ju inte mycket mera än en iPod Touch så dugör ju ingen större förlust. Annars får du väl ta o köpa ett Turbo/steath sim för ett par hundringar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp med 1.1.3 ska det vara möjligt säger dem.

Den kostar ju inte mycket mera än en iPod Touch så dugör ju ingen större förlust. Annars får du väl ta o köpa ett Turbo/steath sim för ett par hundringar

Nä precis min tanke oxå

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vart köer man det och vart kan man låsa upp den? Har kollat runt lite på internet men hittar inga sidor som jag vågar lita på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vart köer man det och vart kan man låsa upp den? Har kollat runt lite på internet men hittar inga sidor som jag vågar lita på.

 

vad menar du? iphonen köper du i usa, tyskland england eller frankrike, ellerr på nätet av folk som säljer, tex ebay eller ifun.se

 

upplåsning, jailbreak, simkortslösningar osv. finns på massor av ställen på nätet, kolla

http://www.hackint0sh.org/forum/indexpage.php

 

edit:

kolla här om du vill köpa en från säkert ställe, med allt fixat o klart

http://www.ifun.se/ifun-intresseanmalan/#more-240

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vart köer man det och vart kan man låsa upp den? Har kollat runt lite på internet men hittar inga sidor som jag vågar lita på.

Du kan hitta på ebay också, kolla bara upp så de har fått bra kommentarer. Köp helst av Powersellers om du hittar nån som säljer(då kan du vara säker på att du får vad du har beställt). Jag köpte mina 3GPPSIM 4th Gen av en Powerseller från HongKong.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ifun låter väldigt seriöst men när jag gjorde en intresseanmälan innan jag köpt min iphone och var intresserad fick jag aldrig något svar.

 

även nu när jag redan har telefonen och vill ha bluetooth headset så har jag gjort intresseanmälan på ifun men utan svar. flera gånger har jag anmält. är det någon som vet någon annan importör av apples bluetooth headset? jag vore tacksam för tips

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...