Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Är Macbook Air den stora överraskningen?


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

  • Svars 53
  • Created
  • Senaste svar

Jag kan inte tänka mig att det fungerar! Tänk på alla gamla saker som kräver sladd och usb-portar? :o

 

Eller har jag missat nåt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäller sladdlös även batteriladdning? Och hur i hela världen skulle det gå till? :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäller sladdlös även batteriladdning? Och hur i hela världen skulle det gå till? :borstatanderna:

 

Induktorteknik ;) ha en laddare i dockningsstationen som skickar ett elektromagnetfält.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäller sladdlös även batteriladdning? Och hur i hela världen skulle det gå till? :borstatanderna:

 

Kul att du använde en borstatänderna smiley till den kommentaren; de flesta eltandborstar laddar nämligen utan kontakt mellan ledare, via induktion. :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk om det är ett nytt UI till macos X!

 

Att de går över från Aqua till Air! :fundersam:

 

Ett luftigt multitouchanpassat UI! :bultandehjarta:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anledningen till att den heter "Air" är för att du styr muspekaren genom att blåsa på skärmen. Vill man dubbelklicka så blåser man hårt två gånger. Det är sant!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske bara är ett tomt skal..bara luft inuti...fyll på med egna delar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om den får inbyggt 3G-modem så kanske det blir ett köp. Vore oerhört skönt att slippa sladden till USB-modemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"There is something in the air, music is in the air, we are setting the music free!"

Inget mer DRM...

 

Ang. Macbook Air så tror jag inte på det - det är allt för mycket krångel. Induktion - visst, men om du behöver använda den när den laddas eller inte vill släpa runt på en induktionsplatta?

Och hur ska jag koppla in min externa disk med bra hastighet??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul avatar, jag trodde på fullt allvar att något kröp på skärmen... :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från MacRumors:

 

"A reminder, though, that Apple has been known to seed people with false specs/designs, so these whispers may not be accurate... but we believe they are."

 

 

//Trew

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nike lär ju stämma dem för intrång på varumärke iom att man använder "Air"...bådar inte gott. Eller så sponsrar Nike denna modellen med ett par gratis dojjor i kartongen :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan tänka mig att de placerat alla portar och ingångar i den externa del som oxå rymmer dvd spelaren, inklusive laddning, vilket de löst med sin patenterade induktions teknik.

Vore SÅ snyggt med helt rena sidor!!! :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om den får inbyggt 3G-modem så kanske det blir ett köp. Vore oerhört skönt att slippa sladden till USB-modemet.

 

Inbyggd turbo3g-modem vore finfint. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att sloganen "there is something in the air" står för att iPod äntligen kommer med inbyggd radio!!!! :)

 

Hälsar

R

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nike lär ju stämma dem för intrång på varumärke iom att man använder "Air"...bådar inte gott. Eller så sponsrar Nike denna modellen med ett par gratis dojjor i kartongen :ThumbsUp:

 

Nja, ingen sån risk troligen, eftersom Apple har (eller hade iaf) ju ett samarbete med Nike (om du minns iPod-skorna som kom för nåt år sen).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alla usb aplikationer som man måste ha, får man väll sätta i en extern liten pryl, som kommunicerar med datorn via blåtand kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äsch, låter så omständigt..

Shit, trådlös batteriladdning, tror ni att vi lever på 2015 talet eller? :P

 

Även om det fungerar till en liten Eltandborste så behöver det inte funka för alla prylar, det handlar ju om en dator med minst Dubbelkärnig processor på typ 2 GHz som ska drivas, försök ladda den trådlöst samtidigt som du andvänder den.

 

Jag tror inte på det där..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, ingen sån risk troligen, eftersom Apple har (eller hade iaf) ju ett samarbete med Nike (om du minns iPod-skorna som kom för nåt år sen).

 

ja jo jag vet...det var ironi som inte räkte hela vägen hem

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...