Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Lyssna på dina mp3:or i hela huset


Nils Holmlöv

Rekommendera Poster

Nils Holmlöv

Macworld Expo sjuder av folk och i de stora företagens montrar trängs människor från i stort sett hela världen för att titta på nyheterna. Detta är Mecca för Macfrälsta.

 

Det är i de stora montrarna som de nyheter man brukar läsa om finns - men det är i de små montrarna i utkanten av mässgolvet som man hittar de konstigaste och roligaste prylarna.

 

Såhär i början av mässan är det svårt att orientera sig, man vandrar lite planlöst över mässgolvet, plockar upp en broschyr här och snackar med en försäljare där.

 

I Macsense monter stannade jag dock till lite extra. Den pryl de visar här är vare sig särskilt revolutionerande eller märklig. Bara användbar i all sin enkelhet.

 

Vi vet alla att Macen är ett suveränt verktyg för att organisera sin musik med iTunes, och med iPod kan man ta med sig musiken i stort sett överallt utom kanske när man badar.

 

Men stereon och Macen är inte självklara vänner. Stereon står i vardagsrummet, medans Macen brukar stå någon annanstans. Visst, man kan dra sladdar, och visst, det går att ansluta iPoden. Men det är inte enkelt.

 

Homepod är enkel.

 

Homepod fungerar faktiskt som en vanlig radio, den ser ut som en vanlig radio och har ett ljud som en vanlig radio med futtiga högtalare. Men den kan även anslutas till stereon, och den hittar automatiskt alla Macar i närheten via Airport eller ethernet-nätverk. Sen är det bara att välja vilka låtar, artister eller spellistor man vill lyssna på.

 

Inte helt dumt faktiskt.

 

Homepod har precis börjat säljas i USA för 249 dollar. Det är i skrivande stund osäkert om den kommer att börja säljas i Europa, men planer finns och Macsense letar efter en svensk distributör.

 

HomePod_large.jpg

Nils Holmlöv har ännu inte lyckats lista ut hur man tar snygga bilder på produkter som står i montrar på mässgolv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joakim Ågren

Hej!

 

Jo då en sådan är säkert användbar för folk som vill använda stereon!

 

Inte tycker jag att bilden var särskilt dålig inte!

 

Skulle förresten vara roligt att se dig på mässan kan du inte ta ett kort på dig själv vid något coolt ställe på mässan utprovandes någonting?

 

Du har säkert riktigt kul därborta!

 

Föressten på sådana där mässor brukar man ju få en massa promotiongrejer och sånt vad har du fått för roliga grejer?

 

Kom just på att där du är så är ju klockan bara barnet 20.20 här är den 05.20 ja här sitter man och ugglar hela natten (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför ska den va vit? Jag har inte sett nån hifi anläggning i vitt eller åtminstone det är itne så vanligt jag skulle själv vilja haft en som matchade övrig utrustning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Föressten på sådana där mässor brukar man ju få en massa promotiongrejer och sånt vad har du fått för roliga grejer?

Ja! Ta med dem hem och skänk dem till tröstpris till dem som offrar sin lediga tid med att toppa Macforumet......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Föressten på sådana där mässor brukar man ju få en massa promotiongrejer och sånt vad har du fått för roliga grejer?

Ja! Ta med dem hem och skänk dem till tröstpris till dem som offrar sin lediga tid med att toppa Macforumet......

Tänk vad saker jag skulle få då ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon

Föressten på sådana där mässor brukar man ju få en massa promotiongrejer och sånt vad har du fått för roliga grejer?

Ja! Ta med dem hem och skänk dem till tröstpris till dem som offrar sin lediga tid med att toppa Macforumet......

Tänk vad saker jag skulle få då ;)

Inlägg nummer 2 000, maccis!

Grattis! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Föressten på sådana där mässor brukar man ju få en massa promotiongrejer och sånt vad har du fått för roliga grejer?

Ja! Ta med dem hem och skänk dem till tröstpris till dem som offrar sin lediga tid med att toppa Macforumet......

Tänk vad saker jag skulle få då ;)

Inlägg nummer 2 000, maccis!

Grattis! :D

Ja nu är det bara 8000 kvar till 10000 ju ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...