Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad tyckte du om Steves keynote?


Andreas Leijon

Rekommendera Poster

Så vad tycker du om årets produkt-portfolio? Levde Steves presentation upp till alla förväntningar? Diskutera det här!

Kul med mycket mjukvara. Hårdvarudelen var svag..... Steve blir tvungen att plocka fram nåt mer ur rockärmen annars blir det minus i betyg....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Om jag inte minns fel så sa Steve något om att vi skulle hålla utkik under året då det skulle komma mer nya grejer kring G5:an.

Vi får väll hoppas det.

Tycker

iCharlie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

171512_800.jpg

Läckert med 17", 15" och 12" Powerbook-datorer sådär på rad... Det ser ut som om du har svårigheter med att tämja monstret i ditt knä Björnström... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får väl köpa två XServes ;)

Ja, Apple folk har fått det för sig...

 

Nåja, Windows 2003 kan man styra ifrån macen, men det blir svårt att få bort HP burkarna om Apple envisas med sina leksaksservrar...

Precis som itne Windows2003 är ett leksasOS ;) Alla vet ju att på en seriös server körs det ju UNIX.

Yepp...

 

Men säg det till någon som dyrar herr gates!

 

Tycker iofs win 2003 är bättre än Mac OS X som server os. med win 2003 kan man ju ha riktig serverhårdvara. Skall jag välja mellan leksaks OS och bra hårdvara eller ett ok OS men som saknar riktig hårdvara så är valet lätt. Dock har jag inte gett upp hoppet ännu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får väl köpa två XServes ;)

Ja, Apple folk har fått det för sig...

 

Nåja, Windows 2003 kan man styra ifrån macen, men det blir svårt att få bort HP burkarna om Apple envisas med sina leksaksservrar...

Precis som itne Windows2003 är ett leksasOS ;) Alla vet ju att på en seriös server körs det ju UNIX.

Yepp...

 

Men säg det till någon som dyrar herr gates!

 

Tycker iofs win 2003 är bättre än Mac OS X som server os. med win 2003 kan man ju ha riktig serverhårdvara. Skall jag välja mellan leksaks OS och bra hårdvara eller ett ok OS men som saknar riktig hårdvara så är valet lätt. Dock har jag inte gett upp hoppet ännu.

Tja när det kommer till kritan så skulle en UNIX botten vara väldigt mkt bättre och ha än att luta sig mot Microsoft så skulle jag känna. Då skulle jag investera i två XServe istället.

 

Men som jag sagt innan Apple spelar inte i den riktigt tunga ligan det gär väl inte ens HP, IBM ligger långt framme bland stora servrar likaså SUN.

 

Men detta är nog Apple mycket medvetna om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sedan undrar jag hur många som har köpt en X-server verkligen kör OSX?

Enligt var jag har hört kör många något annat när de väl har köpt maskinen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget som fick mig att gå i taket. iPod mini kunde ha lyckats med det, men nja, lite för dyr och kanske även lite för stor. Fula fäger också. Det är lite iMac 99 över dem, och det är ju inte så hett idag.

Xserve G5 var väl väntad, och uppdateringar till iLife och FCE kändes ok men inte mer.

 

Bra att vi inte fick se nya PowerMac G5'or, jag hoppas de inväntar ett läge där de verkligen kan leverera... och med tanke på att 2 ghz nyligen började läggas på lagerhyllor så kan man anta att det dröjer innan fetare proppar tål att massproduceras.

 

Överlag var Keynote 2004 helt ok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra och intressant Keynote, synd bara att det inte kom någon jubileumsmac. Men än är det inte 24:e Januari som är det riktiga jubileumsdatumet. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men än är det inte 24:e Januari som är det riktiga jubileumsdatumet. ;)

Då kommer säkert "One more thing" den 24/1

 

Tack för tipset Josef :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men än är det inte 24:e Januari som är det riktiga jubileumsdatumet. ;)

Då kommer säkert "One more thing" den 24/1

 

Tack för tipset Josef :)

 

PS : han i publiken som ropade ta den till din iPod

när Steve frågade vad han skulle göra när han hade

spelat in riffen klart i GarageBand

då hördes ett muntert skratt i publiken :)

 

Steve är en underhållare helt klart

 

DS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men än är det inte 24:e Januari som är det riktiga jubileumsdatumet. ;)

Då kommer säkert "One more thing" den 24/1

 

Tack för tipset Josef :)

 

PS : han i publiken som ropade ta den till din iPod

när Steve frågade vad han skulle göra när han hade

spelat in riffen klart i GarageBand

då hördes ett muntert skratt i publiken :)

 

Steve är en underhållare helt klart

 

DS

??? I det fallet var det väl han i publiken som var "underhållaren" ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tyckte att keynoten var tråkig. Ok, en del bra grejer men det är inte så spännande att se nya teman i iDVD och effekter i iPhoto i längden.

Jammandet varade alldeles för länge med garageband... Kom igen, det är ju bara ett musikprogram, ett bra sådant men fortfarande bara ett musikprogram. Alla filmerna de visade var också tröttsamma.. tyckte att 1984-reklamen var kul att de visade men de andra filmerna kunde jag gärna varit utan. Hoppas det blir roligare nyheter och bättre keynote nästa gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...