Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iSight-lampa och iPod-mikrofon från Griffin


Andreas Leijon

Rekommendera Poster

Andreas Leijon

iSight-lampa och iPod-mikrofon från Griffin

 

Griffin Technology har presenterat två nya tillbehör. Det ena kallas SightLight och är som namnet antyder en lampa man fäster på sin iSight-kamera för att kunna få en bra bild även när ljusförhållandena inte är optimala. SightLight går att köpa hos Griffin i dag och kostar 40 dollar, cirka 290 kronor.

 

Det andra tillbehöret heter iTalk och är en mikrofon till iPod som är tänkt att konkurrera med Belkins Voice Recorder. Förutom att spela in ljud kan iTalk även spela upp ljud tack vare en inbyggd högtalare. Produkten finns dock inte på marknaden förrän i april. Då till ett pris på 40 dollar (35 dollar om man förbokar).

 

> Mer om SightLight.

> Mer om iTalk.

> Mer om Belkin Voice Recorder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SightLight får bli ett måste vid ev. iSight köp från mej (måste bar köpa bättre dator först).

 

iPod mikrofon förstår jag fortfarande inte varför man ska ha, den kan väll ändå bara spara 8sek?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iSight lampan kan ju va bra när man kör iChat för som det är nu måste man sitta med alla lampor man kan hitta tända :)

 

Sen sitter man rejält i rampljuset med en iSight-Light ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPod mikrofon förstår jag fortfarande inte varför man ska ha, den kan väll ändå bara spara 8sek?

Man kan spela in ljud tills hårddisken blir full på iPoden.. Blir ca 11 dygn för att fylla en hel iPod, eller vad var det Steve sa? Det är bra till dom som vill spela in samtal, föreläsningar, intervjuer, minnesvärda ljudhändelser, röstanteckningar osv.

Jag hade hoppats på högkvalitativ stereoinspelning med ingång för extern mikrofon, då kunde man även använda den som ljudupptagning till film och live-musik, eller överspelning från andra ljudenheter typ minidisk, men i och med begränsningen med inbyggd mikrofon och mono-inspelning så faller tyvärr alla mina intressen i iPod med inspelning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...