Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Dashboard funkar inte


julian.rocks

Rekommendera Poster

julian.rocks

Som titeln säger så fungerar inte dashboard över huvud taget på min dator. Funkar inte att installera widgets, har provat. Jag kör leopard.

 

Någon vänlig själ som har förslag på lösning till detta tråkiga problem?

 

Thanks! :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

julian.rocks
Har du kört med Onyx på datorn, utan att riktigt veta vad du har kryssat ur eller i?

 

Nope, inget onyx sedan jag installerade leopard.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

julian.rocks

Asså, det är verkligen som om det vore världens bugg, för om jag laddar hem en widget och försöker installera så hackar det till och docken startas om. skumt!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nope, inget onyx sedan jag installerade leopard.

Inte tidigare heller? (Inställningarna består nämligen, trots uppgradering).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

julian.rocks

Jag uppgraderade inte. installerade om helt. Plus att dashboard har funkat i leopard, det bara la av en dag... har varit så ett tag, fast jag använder inte dashboard så mkt så jag har inte pallat bry mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har, eller har du inte, kört Onyx på datorn?

 

Arkivera/installera med bibehållna inställningar är, ur Onyx synpunkt sett, detsamma som en uppgradering. OM du nu har kört Onyx, så finns det en liten ruta i programmet där man kan avaktivera dashboard och widgets. Det kan ju tänkas att så har skett, och då kan man aktivera dem igen genom att klicka i rutan igen, i Leopardversionen av Onyx. Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

julian.rocks

Nej, asså. Glöm Onyx. Jag installerade leopard på en helt nyköpt hårddisk som aldrig har varit i närheten av vare sig en tiger eller Onyx. Så det kan vi nog stryka på listan. Men tack ändå för ett bra förslag på lösning! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

julian.rocks

Tack. Det lustiga är att jag använder endast ett konto, har aldrig använt snabbt användarbyte och än mindre föräldrarkontroll. Men jag ger denna lösning en chans, resultat postas snart...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

julian.rocks

Tyvärr så hände inget, troligtvis eftersom problemet har uppstått på nått annat sätt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

julian.rocks

Nu funkar det igen tack vara Onyx. Jag laddade ner det och avaktiverade och sen aktiverade dashboard, då måste det ha nollställts, halvt. För endast väder och miniräknarwidgets var igång, fast det var göteborg som var valt i väderwidgeten. jaja. nu funkar det iaf.

 

tack för dina snabba svar och förslag på lösningar fufluns!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...