Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

"Nya" tangentbordens rymdmått?


fufluns

Rekommendera Poster

Jag undrar om någon kan ge mig de "nya" tangentbordens* rymdmått (bredd + höjd + längd).

 

Apples svenska kundtjänst kunde inte hitta några uppgifter, och de finns heller inte på Apples svenska hemsidor.

 

* Alltså Apples trådbundna och trådlösa tangentbord i anodiserat aluminium.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråd 18.7...

Det var som tusan! 47,5 centimeter brett! Det är 3,5 cm bredare än det gamla! Kan det stämma?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var som tusan! 47,5 centimeter brett! Det är 3,5 cm bredare än det gamla! Kan det stämma?

Jag vet inte, jag är bara budbärare :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte, jag är bara budbärare :)

Ursäkta, jag skulle ha tackat för hjälpen, men jag blev bara så chockad. Jag hade hoppats på att det nya tangentbordet inte var bredare än det jag har, eftersom det är lite för brett som det är.

 

Kan någon vänlig själ bekräfta att det trådbundna tangentbordet är 47,5 centimeter brett?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag trodde det nya trådlösa saknade numpad, om det då är 47,5 cm brett måste det ju vara typ två cm breda tangenter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag trodde det nya trådlösa saknade numpad, om det då är 47,5 cm brett måste det ju vara typ två cm breda tangenter.

Nej, det gällde det trådbundna.

 

Vilket är 43 cm brett.

 

Jag ringde nämligen och störde en kollega mitt i arbetet, som hade vänligheten att mäta det åt mig. Eftersom uppgiften 47,5 cm skrämde "the living daylights out of me", så var jag bara tvungen att veta.

 

Tack alla för era svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag trodde det nya trådlösa saknade numpad, om det då är 47,5 cm brett måste det ju vara typ två cm breda tangenter.

Läs trådbundna ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det gällde det trådbundna.

 

Vilket är 43 cm brett.

Då betyder det att Amazons mått är felaktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då betyder det att Amazons mått är felaktigt.

Nja, det kanske är måttet för det amerikanska tangentbordet. Du vet, jänkarna har feta nävar... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, det kanske är måttet för det amerikanska tangentbordet. Du vet, jänkarna har feta nävar... ;)

Ja så är det ju :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, det kanske är måttet för det amerikanska tangentbordet. Du vet, jänkarna har feta nävar... ;)

 

 

HAHA!!:D:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Troligen är det måttet på förpackningen.

 

Mitt trådlösa är 28 x 12 x 1,5 cm (1,5 cm högt vid övre kanten, 0,5 cm vid den undre)

 

Dvs ca 11 x 4,7 x 0,6 tum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Troligen är det måttet på förpackningen.

 

Mitt trådlösa är 28 x 12 x 1,5 cm (1,5 cm högt vid övre kanten, 0,5 cm vid den undre)

 

Dvs ca 11 x 4,7 x 0,6 tum.

Tack för klarläggandet. Det låter sannolikt, för där anges ju vikten också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...