Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

MacBook, arbetställning.


boevil

Rekommendera Poster

Hur mycket kan man luta datorn när man jobbar med den utan att hårddisken riskerar att skadas. Och hur mycket törs man röra på den när man jobbar?

 

Hur känslig är hårddisken egentligen ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur mycket kan man luta datorn när man jobbar med den utan att hårddisken riskerar att skadas. Och hur mycket törs man röra på den när man jobbar?

 

Hur känslig är hårddisken egentligen ?

 

Du kan väl jobba upp och ner om det så skulle behaga. Lutningen har ingen betydelse.

 

Hur skall man definiera känsligheten? Rörelser går väl an, men inte stötar, i fel ögonblick.

Finns bara ett helsäkert läge, och det är stillastående. Jag skulle då aldrig ut och jogga med läckerbiten arbetande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hårddisken ska ju inte kunna skadas då MacBooken har sudden motion sensor inbyggt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det ok alltså att sitta i baksättet i en bil och jobba då?

 

Kan jag ligga på sidan i sängen men datorn ställd på högkant och jobba ?

 

Hårddisken kan jobba normalt oavsett läge ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hårddisken ska ju inte kunna skadas då MacBooken har sudden motion sensor inbyggt.

 

Men klarar sudden motion en stöt från ett relativt rörligt föremål, t.ex. om man stöter den mot en bordskant?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det ok alltså att sitta i baksättet i en bil och jobba då?

 

Kan jag ligga på sidan i sängen men datorn ställd på högkant och jobba ?

 

Hårddisken kan jobba normalt oavsett läge ?

Hårddiskens läge har ju ingen betydelse, finns ju liggande och stående externa diskar att köpa :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

julian.rocks

Jag skulle vilja påstå att jag är en ganksa våldsam användare. Går runt med datorn, har den på högkant osv. Har aldrig märkt nått lurigt av det. Har funkat kanon i ett år hittills.

 

Baksätet av en bil är väl väldigt stilla om man inte åker jeep i skogen typ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men klarar sudden motion en stöt från ett relativt rörligt föremål, t.ex. om man stöter den mot en bordskant?

Det vet jag inte, har inte vågat testa än :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte du göra det, nån måste ju vara den förste?

Okej då, vänta ett tag då :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen fara ^_^

Känns tryggt nu, skall själv leta upp en bordskant, och rekommenderar alla andra att också utföra detta, gärna samtidigt? Skall vi säga på slaget 19.00.00?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns tryggt nu, skall själv leta upp en bordskant, och rekommenderar alla andra att också utföra detta, gärna samtidigt? Skall vi säga på slaget 19.00.00?

Nej för tusan, då kanske det blir ett jordskalv ju :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej för tusan, då kanske det blir ett jordskalv ju :)

 

Jo, men då blir ju även de som inte orkar delta i testen ändå involverade! 4 minuter kvar, håll i er!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, men då blir ju även de som inte orkar delta i testen ändå involverade! 4 minuter kvar, håll i er!!

Men vi har ju inte synkat våra klockor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vi har ju inte synkat våra klockor.

 

Det där är ju en gammal klyscha från s/v krigsfilmer. Jag kör radiostyrt från Luxemburg.

 

Men skit samma, jag är inte så jävla dum att jag sabbar min köksbordsskiva med ett korkat test. Jag har ju Apple Care, MEN DEN TÄCKER INTE IN MÖBLEMANG!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hårddisken ska ju inte kunna skadas då MacBooken har sudden motion sensor inbyggt.

 

Sidan 15 någonstans i manualen skrev Apple säkert på skoj:

Wait a few seconds until the sleep indicator light starts pulsing (indicating

that the computer is in sleep and the hard disk has stopped spinning) before you

move your MacBook. Moving your computer while the hard disk is spinning can

damage it, causing loss of data or the inability to start up from the hard disk.

 

Det går säkert att hoppa omkring som en hare så länge det inte skrivs något till disken.

 

- Fint grönbete här. Hoppsan nu justerades klockan på min Mac. Fan nu skrev den ett time reset till system.log, precis när man lutade sig fram för att ta sig en tugga.

- Jag får konstiga felmeddelanden från Skivverktyg här i hagen. Det är något fel på min hårddisk. Kan någon hjälpa mig? :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vart tog ni vägen grabbar? Klockan har passerat 19.00- hur gick testet = :devil:

Kände du inte att marken skakade?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sidan 15 någonstans i manualen skrev Apple säkert på skoj:

Wait a few seconds until the sleep indicator light starts pulsing (indicating

that the computer is in sleep and the hard disk has stopped spinning) before you

move your MacBook. Moving your computer while the hard disk is spinning can

damage it, causing loss of data or the inability to start up from the hard disk.

 

Det går säkert att hoppa omkring som en hare så länge det inte skrivs något till disken.

 

- Fint grönbete här. Hoppsan nu justerades klockan på min Mac. Fan nu skrev den ett time reset till system.log, precis när man lutade sig fram för att ta sig en tugga.

- Jag får konstiga felmeddelanden från Skivverktyg här i hagen. Det är något fel på min hårddisk. Kan någon hjälpa mig? :P

Jaha då är alltså sms bara båg, eller är det så att det är just under viloprocessen som sms inte fungerar :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag läst på, och sudden motion stänger HD´n om man tappar den så att den när den landar, landar med parkerad HD. Alltså funkar inte sudden motion när ett bord kommer flygande.

Sorry, ni som ändå utförde testet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kände du inte att marken skakade?

 

Jodå, jagtror att min hårddisk pajjade :(

Går det på hemförsäkringen ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå, jagtror att min hårddisk pajjade :(

Går det på hemförsäkringen ?

Tyvärr :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå, jagtror att min hårddisk pajjade :(

Går det på hemförsäkringen ?

 

Nej, mot dumhet kan man aldrig försäkra sig, men du kan väl se det positiva i att du nu är en erfarenhet rikare? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, mot dumhet kan man aldrig försäkra sig, men du kan väl se det positiva i att du nu är en erfarenhet rikare? ;)

 

Inte ens med drulleförsäkring ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...