Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Uppdaterad Mac Pro!


Mr.Barbeque

Rekommendera Poster

Det har just kommit nya kort - och dom är bara till nya maskiner. Det känns uppenbart att det inte kommer något mer kort än det som redan finns. Men är ju Macworld expo snart, väntar väl ett par dagar och ser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 70
  • Created
  • Senaste svar

Det vore ju ganska sjukt kasst om man inte har något annat alternativ än 1.5 år gamla kort. Särskilt när apple kallar Mac Pro "maximalt utbyggbar". Är det så jävla svårt att fixa så korten stöds, när dom redan gör det rent hårdvarumässigt? Imo verkar det inte som om det kommer hända efter det dom skrev i din länk där.

 

 

 

 

 

Edit: verkar som om rätt många håller med mig

 

http://www.ipetitions.com/petition/geforce...gnatures-1.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har just kommit nya kort - och dom är bara till nya maskiner. Det känns uppenbart att det inte kommer något mer kort än det som redan finns. Men är ju Macworld expo snart, väntar väl ett par dagar och ser.

 

Fast när Mac Pro kom så dök även Radeon X1900 upp till Power Mac G5 ganska snart efter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det vore ju ganska sjukt kasst om man inte har något annat alternativ än 1.5 år gamla kort. Särskilt när apple kallar Mac Pro "maximalt utbyggbar". Är det så jävla svårt att fixa så korten stöds, när dom redan gör det rent hårdvarumässigt? Imo verkar det inte som om det kommer hända efter det dom skrev i din länk där.

Edit: verkar som om rätt många håller med mig

 

http://www.ipetitions.com/petition/geforce...gnatures-1.html

 

Jag hoppas på en firmwareuppdatering till Mac Pro. Frågan är om det händer eller ej...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har väl aldrig hänt tidigare att man inte tillverkat nyare kort som passar även något äldre macar? Som sagts, nvidia eller ati, kommer säkert med nåt. Men det brukar alltid vara prio 1 på de nyaste modellerna. Det brukar dröja ett år eller så till äldre modeller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Jag tror att hoppet om ett nyare grafikkort till existerande MacPro står hos Ati. Särskilt nu när Apple väljer den väg de gör eftersom det öppnar upp denna rätt begränsade marknaden för Ati. Efterfrågan finns då helt klart. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att hoppet om ett nyare grafikkort till existerande MacPro står hos Ati. Särskilt nu när Apple väljer den väg de gör eftersom det öppnar upp denna rätt begränsade marknaden för Ati. Efterfrågan finns då helt klart. :)

Men det nya "värsting"-kortet är ju nVidia....

Menar du att Ati skall slå tillbaks eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att vi kommer se ett 8800 kort som stöder äldre macs på Keynoten imorgon.
Tvivlar tyvärr på att Apple ser något värde i att göra kort till äldre maskiner tillgängliga - och i synnerhet att göra något stort jippo av det.

 

Men man får väl verkligen hoppas på att det kommer komma en strid ström av kort både för grafik och annat. Det var inte länge sedan Sonnet och andra företag regelbundet kom med processorkort för var och varannan mac. Förhoppningsvis tar det fart igen vad det gäller uppgraderingsmöjligheterna - annars är ju inte Mac Pro mycket mer uppgraderingsbar än en iMac (om det enda man verkligen kan byta är hårddiskar och minne).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte?

 

http://www.ipetitions.com/petition/geforce...natures-33.html

 

Snart 2000 - och hur stor % av alla användare hittar den där listan egentligen?

 

Själv är man # 66.

 

 

Sedan har Apple kallat Mac Pro en extremt uppgraderbar maskin, och väldigt många har investerat hundratusentals kronor i sina supersystem. Självklart ska Apple leverera - det finns redan en del som pratar om stämningar.

 

 

Och,

 

 

"

8800GT - Response from Steve Jobs

I also posted this in the support forums on Apple.com:

 

Yesterday I sent an email to steve.jobs@apple.com with a fairly long and strongly worded complaint on behalf of 'old' Mac Pro owners about the 8800GT non-compatibility issue. I just received the following response:

 

>Name withheld,

>

>I suggest you calm down. Everyone knows the issue and it is being

>worked.

>

>Steve

"

 

Andra trådar på Apple's Diskussionsforum tyder på att Apple faktiskt missat att grafikkortet inte funkar i äldre Mac Pro's, då det endast testades i den nya. Allting tyder på att det kommer att ändras.

 

Läs lite kommentarer på iPetitions också. Jag tror du underskattar problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sedan har Apple kallat Mac Pro en extremt uppgraderbar maskin, och väldigt många har investerat hundratusentals kronor i sina supersystem. Självklart ska Apple leverera - det finns redan en del som pratar om stämningar.

Jag håller helt med dig. Jag hoppas bara Apple ser det så vilket inte verkar vara helt säkert - men uppmärksamheten det fått gör ju att man tycker det borde leda till någonting.

 

Självklart säljer Apple hellre nya maskiner än att lägga ner tid på att göra firmware-uppgraderingar till grafikkort från andra tillverkare. Men det ser ju inte särskilt bra ut för Apple som sagt och det betyder kanske att de löser problemet (dom kan ju alltid tjäna lite pengar på att sälja korten i applestore).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart säljer Apple hellre nya maskiner än att lägga ner tid på att göra firmware-uppgraderingar till grafikkort från andra tillverkare. Men det ser ju inte särskilt bra ut för Apple som sagt och det betyder kanske att de löser problemet (dom kan ju alltid tjäna lite pengar på att sälja korten i applestore).

 

Det räcker med en firmwareuppgradering till datorn som Apple har tillverkat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andra trådar på Apple's Diskussionsforum tyder på att Apple faktiskt missat att grafikkortet inte funkar i äldre Mac Pro's, då det endast testades i den nya. Allting tyder på att det kommer att ändras.

I så fall återigen en idiotisk blunder av det slag jag aldrig slutar förvånas över. Jag minns inte hur många gånger sånt här har inträffat. Och företaget som lyckas med det heter Apple. "Ojdå, det var visst nån som glömde montera hållare för hårddiskarna. Nåja, det ska vara åtgärdat till nästa modell".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apropå 8800-kortet:

 

Med standardmodellen får man ju med Radeon HD 2600 XT men kan man senare köpa till nVidia:s 8800-kort och flytta över radeonkortet till annan kortplats för att dra nytta av båda?

 

Eller kort sagt: Kan man dra nytta av grafikkapiciteten (renderingen) i 8800:an på en skärm och samtidigt ha två andra skärmar på 2600:an?

 

(Just denna kombination går inte att köpa i Applestore och med begränsningarna för alternativa kort börjar man ju undra om man vågar annat än standardkonfiggar.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apropå 8800-kortet:

 

Med standardmodellen får man ju med Radeon HD 2600 XT men kan man senare köpa till nVidia:s 8800-kort och flytta över radeonkortet till annan kortplats för att dra nytta av båda?

 

Eller kort sagt: Kan man dra nytta av grafikkapiciteten (renderingen) i 8800:an på en skärm och samtidigt ha två andra skärmar på 2600:an?

 

(Just denna kombination går inte att köpa i Applestore och med begränsningarna för alternativa kort börjar man ju undra om man vågar annat än standardkonfiggar.)

 

Det borde inte vara något problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Båda grafikkorten finns på Apple store, har för mig att Radeon har buggat in i Storage-sektionen istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan va jag längtar tills jag har råd men det bliri december och då har priset i bluray gått ner så jag kan lägga in en bluray disc och bränna mina animationer i hög kvalite och backa upp

 

 

 

mac pro blir min första stationära mac jag kommer ta den standrand inställningen den e bra för mig eftersom man kan ju upgradera den när man vill .. får 2000:- rabbat tack vare csn men jag kanske inte kommer köpa den i dec kanske nästa år eftersom csn kortet går ut den 10onde månaden :( det blir en 20tummare på julen och mac pro på 19års dagen nästa år kanske då =) men jag kan vänta eftersom jag köper logic pro nu när man fyller... göra lite allt möjligt musik..

 

så Mac love apple love kommer aldrig byta tillbaka till min amd pc som står som lokal streaming server

 

32GB ram = realtime workflow med 3d fast det e dyyyyyrt som ja sa den standrande versionen köper jag på macforum i göte skall bli gött allefall den kommer alltid finnas hoss mig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...