Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Uppdaterad Mac Pro!

Mr.Barbeque

Recommended Posts

För er som missat Macworlds nyhetssida så kan jag berätta att nya Mac Pro kom idag.

Tycker den verkar vara en fullträff, den har Intels nya processorer som är tillverkade med 45nm-teknik för lägre strömförbrukning/värmeutveckling. Dessutom kommer den med dubbla fyrkärniga processorer som standard.

Sen har det äntligen kommit lite nya grafikkort, t.ex. Nvidias extremt prisvära 8800gt, kostar endast 1700 eller så i tillval dessutom (skulle trott på samma överpriser som för diskar och minnen...)

4 PCI-e-platser för graikkort, fiberkanal-kort etc, vilket innebär att man kan koppla in 8st. 30" cinema display, för den som tycker om att breda ut sig och granska sina bilder från en Canon EOS 1ds mk3 i ordentligt format ;)

Hursomhelst, kolla själv in nyheten så slipper jag babbla på om allt nytt, men visst verkar det najs! Priset är ju väldigt konkurrenskraftigt också!

Vad tror ni om uppdateringen, är ni lika lyriska som jag eller...? :bultandehjarta:

• Replies 70
  • Created
  • Last Reply

Proffsmaskin, inget för den genomsnittlige hemanvändaren...för nog ett himla liv gissar jag ...

A_bite_of_the_apple

Mac Pro är nice men för dyr. Riktar sig som sagt till proffs. Tycker dock de kunde gett den en ny design...börjar ju bli riktigt gammal nu

Mac Pro är nice men för dyr. Riktar sig som sagt till proffs. Tycker dock de kunde gett den en ny design...börjar ju bli riktigt gammal nu

Ja en nästan fem år gammal design, måste nästan vara rekord om man inte räknar med classic Macarna :)

Konstaterar att jag inte blivit lyckligare om jag väntat ett år. Nästan 20 tusen för en "1-proppare", visserligen med samma antal kärnor som nu. Ser fram emot en jämförelse med gamla Mac Pro (det kanske redan finns nånstans?) Fortfarande hamnar man på mellanhand om man behöver en stationär men tycker att Mac Pro är överbestyckad. Glappet mellan iMac och Mac Pro ser ut att bestå för all framtid.

Tillägger att jag heller inte blir olyckligare eftersom jag inte behöver gräma mig över att jag köpte för tidigt. ^_^

Yes! Äntligen några riktiga grafikkort! Go, go Apple!

Woohoo!

...Fasen, nu vill jag ha en Mac Pro. *depp*

Ja en nästan fem år gammal design, måste nästan vara rekord om man inte räknar med classic Macarna :)

Exakt

Börjar bli desperat att byra ut mitt sega GF 7300GT om man ska kunna ge spel som Crysis en match som är lite små segt ibland på min PC med dubbla GF 8800GT

Varför göra sig av ed en design bara för att den är gammal? (visst ja det var ju mac-folk)

Men som poca skrev, detta är en proffsmaskin, inget som är lämpat för en vanlig konsument. Åter igen blir jag fundersam om det verkligen stämmer att apple inte vill in på företagsmarknaden...

Det var på tiden att det kom en uppdatering då den senaste riktiga uppdateringen var 2006 om jag minns rätt. Innan denna uppdateringen var PC-maskinerna klart mer prisvärda men nu är Apple ikapp och en bra bit förbi både HP och IBM. Jag köpte nyligen en IBM M-Pro till jobbet för ca 26.000:- med betydligt sämre prestanda (C2D 2,66 fast dock med FX1500-grafik) så de som tycker Apple är dyra har i alla fall fel just nu.

Varför göra sig av ed en design bara för att den är gammal? (visst ja det var ju mac-folk)

Ja tänk vad kul det hade vart att köpa en Golf 2008 som såg ut som om den va byggd 1979 :armskeptisk:

Ja tänk vad kul det hade vart att köpa en Golf 2008 som såg ut som om den va byggd 1979 :armskeptisk:
En bil är mera av en som som folk ser utomhus. En datror står hemma i ett hörn och samlar damm. Skulle vilja se dig barande runt på en Mac Pro ute på stan som om det vore en bärbar... ;)

Börjar bli desperat att byra ut mitt sega GF 7300GT om man ska kunna ge spel som Crysis en match som är lite små segt ibland på min PC med dubbla GF 8800GT

Vad vore datorindustrin utan datorspelen? Det är i mångt och mycket datorspelen som driver upp kraven på hårdvaran. Gamle Oskar som bara ska surfa har inte höga krav.

A_bite_of_the_apple

Men som poca skrev, detta är en proffsmaskin, inget som är lämpat för en vanlig konsument. Åter igen blir jag fundersam om det verkligen stämmer att apple inte vill in på företagsmarknaden...

Mac Pro används väl främst av fotografer, grafiker, musikproducenter osv. Där har Macar regerat i flertalet år. Så vitt jag vet är de företag?

Bara för att Apple satsat på just det. Du kommer förmodligen aldrig se en bank använda en Mac vid sin kundservicedisk

Tittade på TV Fakta förut, och där använde kriminaltekniker i USA iMac globe

snyft, jag vill ha en :) vill mest ha den för att den e så störtskön haha =) har ingen som helst användning för all kraft i den, men ändå ;) lub apple prylar haha =)

För min egen del var det skönt att designen inte blev ändrad så slappa jag få "vilja" ha syndromet.

Visst är det fint med snabbare CPU och mindre strömförbrukning men elräkningen har jag inte problem med.

Sen den extra kraften lär jag inte behöva så blir inte avis där heller.

Grafikkortet skulle inte skada att behöva ha snabbare än 1900XT men spelar inte på min Mac Pro i dag och vägrar installera Windows. Enkla anledningar är att vill inte boota om bara för att spela.

Har vart orolig ett tag att de skulle släppa nått jag ville ha men känns inte så nu, som tur är.

En lättnad för min egen del och skönt för dom som väntat. Bättre burk till ett lägre pris var väntat.

Nu tycker jag att MacPro-designen står sig bra. Varför ändra....? :chockadskeptisk:

Tycker det var bra att designen förblev som den är. Den är enkel och snygg och ändå har man portar på framsidan. Dessutom är den beprövad så man vet att inte färgen falnar…

Hur bra är det nya grafikkortet i grundutförande? I förhållande till det gamla?

Edit: Axelman hann före apropå designen…

Nu tycker jag att MacPro-designen står sig bra. Varför ändra....? :chockadskeptisk:

Det va det nog många som tyckte om den gamla PowerMacen också :)

Jag hoppas de nya Mac Pro-ägarna slipper dras med de där vibrationerna som uppstår i de gamla modellerna. En stor anledning till att jag flyttade ut min burk. :armskeptisk:

Jag hoppas de nya Mac Pro-ägarna slipper dras med de där vibrationerna som uppstår i de gamla modellerna. En stor anledning till att jag flyttade ut min burk. :armskeptisk:
Vibrationer?

micke.schollin

Någon som vet mer detaljerad information om minnena som sitter i den nya? är det samma som förra mac pron eller har dom bytt tills snabbare? Vad kostar dessa nya minnen i så fall?

Mvh en som har beslutsångest om han ska köpa mac pro eller imac

Någon som vet mer detaljerad information om minnena som sitter i den nya? är det samma som förra mac pron eller har dom bytt tills snabbare? Vad kostar dessa nya minnen i så fall?

Mvh en som har beslutsångest om han ska köpa mac pro eller imac

Sitter 800mhz DDR2 ECC minnen i de nya och de har ökat FSB hastigheten

Kika på specarna

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...