Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Klockan i Leopard


mattsb

Rekommendera Poster

Hej!

 

Är det fler än jag som har problem med klockan under leopard? Jag har den inställd på rätt tidszon (cet), och jag har klickat ur rutan att osX ska synka klockan själv. Ändå så ställer klockan om sig (minst en gång i veckan) till att gå en timme för fort. Jag tycker det är jobbigt eftersom jag i princip bara kollar på datorklockan, och ofta blir lurad ;-)

 

Men allvarligt, är det något som fler har problem med, eller är det bara jag? Tips på vad det kan vara?

 

 

// Matts

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

julle_ironrose

Så här ser det ut hos mig - och det funkar

post-10381-1199808694.png

post-10381-1199808707.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte problemet.

Vad händer om du väljer att systemet ska uppdatera sig själv, är det samma problem då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FalseNameFriend

Jag vet att klocka strular när jag byter emellan Windows och Leopard iaf. Läste att det fanns en anledning (såklart), men minns inte exakt nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag har samma problem om jag låter apple uppdatera tiden själv.

 

Det skulle kunna ha med windows att göra, eftersom det inte är mer än kanske 2 timmar sedan jag har inne på boot-camp-windows. Får kolla det närmre. Lustigt bara om det är det som är felet ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet att klocka strular när jag byter emellan Windows och Leopard iaf. Läste att det fanns en anledning (såklart), men minns inte exakt nu.

 

Hittade den här poste nu (http://forum.notebookreview.com/archive/index.php/t-162900.html)

Det måste ha med boot camp att göra. Windows och Mac sparar tydligen tid+tidszon på olika sätt i EFI/BIOS. Win sparar visst den absoluta tiden, och Mac sparar tiden i GMT, och lägger sedan till differansen mellan GMT och den aktuella tidszonen. På så sätt går min klocka en timme fort eftersom CET är GMT+1 =)

 

Bra att veta juh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...