Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Logitech MX Revolution


jimpah

Rekommendera Poster

Hej! Nu är det ytterst nära att trycka på beställ-knappen, men först vill jag ha klarhet i ett par enkla frågor kring denna skapelse.

 

Efter att ha läst ett flertal recensioner från b la: Sweclockers och Tom's Hardware Guide, så är nästintill allt positivt med detta pekdon. Vill fortfarande innan jag trycker på den efterlängtade beställ-knappen fråga hur den fungerar i spel, t ex: cod4,cs:s etc? Och hur fungerar räckvidden? Har även hört "rykten" om att de nyare versionerna av drivrutinerna till denna mus har någon form av "Gaming-Mode" stämmer det?

 

Recensionerna har gett mig mer kött på benen angående revolutionmusen, men det är aldrig fel med lite fler personliga erfarenheter.

 

Produktlänk: http://www.logitech.com/index.cfm/mice_poi...30&cl=se,sv

 

Tack på förhand!

 

Väl mött!

 

/Jim

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min store bror har en sådan han använder den dock till sin pc, den verkar fungera bra.

Har Logitech VX Revolution till min bärbar den är jag super nöjd med :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en MX Revolution. Och den är otroligt bra. Man blir helt beroende av scrollen och scrollar hela tiden av ren glädje :)

 

MEN, för mig funkar det totalt bajs i OS X. Vet inte riktigt om det är drivrutinerna eller om musen gått sönder sen jag bytte till mac. Men bra fungerar den inte. Scrollen hoppar fram och tillbaka och det blir ett helvete specielt om man spelar något.

Någon som jag inte upplevde förut när jag var en XP användare. Och någon form av gaming-mode finns inte till mac, men skulle min mus fungera som den borde skulle det va klockrent att spela med.

 

Men i övrigt är den otroligt bra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har MX Revolution musen och trivs otroligt bra med den. Vet dock inte om den funkat till spel men det borde inte vara några som helst problem. Den går att programmera så att den passar dom flesta.

 

Den är fullt kompatibel med Mac men den funkar inte tillfredställande i det nya tangentbordet i aluminium därför att den kräver för mkt ström. Fick sätta sändaren/mottagaren i Minin i stället och nu funkar det ua. För min egen del innebär detta att jag är tvungen att köpa en hubb till då det är för få USB uttag på Mini G 4.

 

MVH Peter J

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har testat den till min PC och tycker inte att det fungerade något vidare. Framförallt så gick det dåligt ihop med CAD-programmen. Personligen så föredrar jag möss med USB-sladd. Alternativt kan jag tänka mig blåtandsmöss för att helt slippa sladdar. Med MX-musen måste du ändå ha en USB-sladd till dockan och sedan en sladd till strömuttaget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

USB sladd till dockan ? Förstår inte vad du menar. Sändaren/mottagaren ser ut som ett litet USB minne som du pluggar in på lämpligt ställe. Laddaren funkar med en sladd jag men hur skall den annars få ström ? Man kan ju sätta laddaren var man vill men lämpligast är ngn stans på skrivbordet där datorn står.

 

MVH Peter J

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Beställde en VX av misstag, ville ha en MX... Upptäckte det först efter lite användning och att den inte såg ut som på bilderna jag sett. Lite synd, får lägga ut 700 spänn till nu, men osäker på om jag verkligen vill ha en trådlös till för det priset.

 

VX är en juste mus, väldigt liten och behändig, kanske lite väl liten, jag vet inte riktigt. Det nya scrollhjulet är bra, även om det är lätt hänt att man nuddar vid det när man skall klicka och att det då flyttar sidan lite uppåt eller nedåt. Hyperkänsligt. Det går att ställa om till klassiskt "kugghjulsläge", men jämfört med en MX518 är det otroligt segt i det läget. Zoom-knappen som finns på VX, tror inte att den finns på MX, är alldeles för trög.

 

Sammanfattningsvis gillar jag MX518 bättre, men Revolution MX kanske är bättre än Revolution VX.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Fick mig några svettiga minuter: Satte musen i laddaren men det hände inget !! Blev mer än lite nervös och kollade så att allt var ok i Minin och jo den var ansluten och hela köret.

 

Prövade några gånger men inget önskvärt resultat, dvs laddaren gick inte igång. Kom på kolla strömkabeln och jo mkt riktigt. Den var inte ansluten och där har vi lösningen på gåtan. Hade lyckats koppla in grenkontakten fel så att grenuttaget inte fick ngn som helst ström...

 

Alltså kolla alltid strömkabeln först om det skulle strula !!! :detvarintejag:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...