Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Windows (genom Bootcamp såklart) kraschar vid startup


FalseNameFriend

Rekommendera Poster

FalseNameFriend

Något som funkade innan; ändra ljusstyrka, har nu dödat mitt Windows. En dag (efter att ha installerat Leopard och uppdaterat drivisarna mind you!) råkade jag ändra ljusstyrka på tangentbordet i Windows. Poff så blev skärmen svart och iMacen startades om. Efter den händelsen startas datorn nu om automatiskt halvvägs in i Windows, every time.

 

Har googlat lite. Boven är antagligen Brightness.exe, som jag enligt tips döpt om. Funkade inte heller. Dessutom hade nästan ingen samma problem som jag, bara att Windows ständigt frös, eller att det bara gjorde det när de rörde ljusstyrkan.

 

Annat tips var att boot i felsäkert läge och fippla lite i registret. Men jag kommer inte in i felsäkert läge eftersom tangentbordet (alu) bara funkar en tiondels sekund i Windows DOS-bootup (ni vet, svart bakgrund, vit text). Dvs jag hinner trycka på F8 för att välja OS, och om jag är snabb hinner jag komma till menyn för startlägen. Men sen slutar tangentbordet funka.

 

För att summera: Jag kan (antagligen) bara boota Windows i felsäkert läge, men jag kan inte komma in i felsäkert läge pga tangentbordet.

 

Frågor:

1. Tror ni ett annat tangentbord skulle klara sig längre i Windows startläge (USB, annat funkar såklart inte. Tyvärr har jag inget annat USB-bord) ?

 

2. Hur ska jag annars lösa denna travesti?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FalseNameFriend

Löste det genom att boota genom VMWare Fusion och ta bort bootcamp-assistenten från autostart i msconfig.

Tappar en del tangentbordsgenvägar (ljusstyrka, volym, skivutmatning etc), men det är det enda. Hoppas jag...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...