Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Photo Printer förslag


iCos

Rekommendera Poster

Tänker köpa en fotoskrivare...Behöver ta del av era dyrköpta erfarenheter och goda råd.

Jag siktar på större utskrifter typ A4 eller värre. Minneskortläsare är bra....Kort sagt ...Kom loss!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske en Cannon bläckstråle med separata bläckpatroner minst sex patroner.

 

Med vänlig hälsning

Olli

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har själv använt olika modeller av Epson de senaste 15 åren och är nöjd med både deras hårdvara och förbrukningsmaterial.

 

Den här skulöle kanske funka för dig: http://www.epson.se/internetLive/dctm/cont...60_SV.inter.jsp

 

Finns A3-varianter också.

 

Epson verkar bra men dyra...åxå verkar dom ha "large footprint" som inte verkar kul om jag förstått det hela rätt dvs = vattenstämpel ?? (reklam)

Canon verkar intressant det där med minst 6 separata bläckpatroner...Har du Olli förslag på modeller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt enda och i mitt tycke bästa förslag är att inte köpa nån fotoskrivare alls :)

Online-framkallningsfirmorna gör det bättre, bekvämare och billigare enligt min åsikt..

Sista jag hade var en Epson men priset/kopia inkl. ap-dyrt bläck, svindyra papper och i regel en misslyckad kopia pga miss i inställningarna gjorde att jag la ner verksamheten när Epsonen la av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Epson verkar bra men dyra...åxå verkar dom ha "large footprint" som inte verkar kul om jag förstått det hela rätt dvs = vattenstämpel ?? (reklam)

Canon verkar intressant det där med minst 6 separata bläckpatroner...Har du Olli förslag på modeller?

 

Gjorde en underökning på de olika prissajterna, men kan inte hitta sammanställningen jag gjorde. Kolla prissajterna finns mycket fakta om de olika skrivarna (inte reklam snack).

 

Med vänlig hälsning

Olli

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt enda och i mitt tycke bästa förslag är att inte köpa nån fotoskrivare alls :)

Online-framkallningsfirmorna gör det bättre, bekvämare och billigare enligt min åsikt..

Sista jag hade var en Epson men priset/kopia inkl. ap-dyrt bläck, svindyra papper och i regel en misslyckad kopia pga miss i inställningarna gjorde att jag la ner verksamheten när Epsonen la av.

 

Vilka online firmor kan du rekommendera? Är Crimson bra?

Angående skrivare...de här lite till åren komna kvalitetsskrivarna (5000:-) ex vis Epson 1290 eller 950.

Håller dom idag? Dvs är det nån vits att köpa en för 1000:- på Blocket?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De enda jag personligen använt mig av är f.d. VSFL, heter numera bildnet:

http://www.bildnet.nu/

Och Fujidirekt:

http://www.fujidirekt.se/asp/_products/_fr...alla_bilder.asp

 

Ang. gamla skrivare för hemmabruk tror jag inte på att köpa begagnat.. brorsan köper ny skrivare när patronerna är slut i den nuvarande numera, han hade en "semiproffs" HP Deskjet innan men efter att ha köpt patroner för ca 800:- rasade den precis efter *suck*

Vi skrotar i regel våra färgskrivare på jobb efter 3-4 år och då har de fått jobba!

Därför har jag en gammal HP laserskrivare hemma och skriver ut färgbilder på jobb och skickar digitalbilder ;)

Därmed inte sagt att min lösning är den enda bra, men kanske tänkvärt innan en (fel)investering?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka online firmor kan du rekommendera? Är Crimson bra?

Angående skrivare...de här lite till åren komna kvalitetsskrivarna (5000:-) ex vis Epson 1290 eller 950.

Håller dom idag? Dvs är det nån vits att köpa en för 1000:- på Blocket?

 

 

Köp ny i stället! en begad som säljs? har garranterat nått problem, o kolla upp bläckpatronerna till den skrivaren först! så patronerna inte överstiger inköpet av bara skrivaren!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en Canon Pixma 5000 som jag är väldigt nöjd med. Överlag brukar hela den serien få goda omdömen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Februarinumret 2008 av Amerikanska MacWorld testar en handfull fotoskrivare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla synpunkter! Spar nog ihop pengar till en ny inkluderat garanti o nya bläckpatroner!

Kanske en Epson i 4-5000:- klassen. Jag var inne på begagnat men det känns som läge att tänka om... :fane:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...