Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Webradion fungerar inte med RealPlayer


eilot

Rekommendera Poster

Har stött på ett mycket märkligt problem. När jag uppgraderade från Tiger till Leopard försvann den tidigare versionen av RealPlayer som jag använde när jag lyssnade på sr webradio. När jag skulle ladda RealPlayer igen så har de tydligen kommit ut med en ny version till mac 10.1 som jag givetvis laddade ner.

 

Nu till problemet:

Efter att jag installerat den nya versionen så funkar det inte att lyssna på webradion längre. Första gången efter att jag installerat(har ominstallerat och testat 3 gånger) Real player kan jag lyssna, men nästa gång står det att det verkar som om jag inte har RealPlayer installerat fast det ända jag gjort är att stänga ner webradion och sedan öppnat den direkt igen. Någon som kan fatta varför det krånglar såhär och hur jag kan lösa det? Har förgäves letat efter den gamla versionen av RealPlayer men inte hittat den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade liknande problem när jag installerade gamla RP, men fick inte radiokontakt alls. Det löste sig när jag startat om datorn följande dag. Vet inte om det fungerar för dig, men du kanske skulle försöka. Har numera själv nya RP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har stött på ett mycket märkligt problem. När jag uppgraderade från Tiger till Leopard försvann den tidigare versionen av RealPlayer som jag använde när jag lyssnade på sr webradio. När jag skulle ladda RealPlayer igen så har de tydligen kommit ut med en ny version till mac 10.1 som jag givetvis laddade ner.

 

Nu till problemet:

Efter att jag installerat den nya versionen så funkar det inte att lyssna på webradion längre. Första gången efter att jag installerat(har ominstallerat och testat 3 gånger) Real player kan jag lyssna, men nästa gång står det att det verkar som om jag inte har RealPlayer installerat fast det ända jag gjort är att stänga ner webradion och sedan öppnat den direkt igen. Någon som kan fatta varför det krånglar såhär och hur jag kan lösa det? Har förgäves letat efter den gamla versionen av RealPlayer men inte hittat den.

 

 

SR har nya URL-adresser

 

Dirket länk: http://www.sr.se/cgi-bin/mall/artikel.asp?...;Artikel=787720

 

Nya direktlänkar

I december 2007 ändras länkarna till all SR:s streaming.

För de flesta användare märks inte detta alls, men du som har bokmärken till en viss kanal eller som använder våra direktlänkar kan få problem.

På denna sida finns de aktuella direktlänkarna:
Direktlänkar

Det kan också bli problem med brandväggar. Prata med din nätverksansvarige, som måste öppna för adress-spannet 134.25.4.*

De portar som ska öppnas är:

• Real audio - port 554

• Windows media - port 554, 1755 eller 80

Detta gäller förstås också egna, privata brandväggar.

 

Detta med att öppna portar gäller nog inte för Mac, för jag har inte gjort det och det fungerar som det ska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...