Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Paint vs painbrush klistra in


ingis68

Rekommendera Poster

Har köpt en ny Imac för några veckor sedan.

 

Har levt i Pc världen innan och letade efter Paint och fann Paintbrush som jag laddade hem. Om jag vill klistra in en bild i Paintbrush funkar det inte. Hur gör man?

Man kan te x inte dra in bilden från te x skrivbordet. Och klistra in funktionen verkar heller inte funka. Hur får man en bild att fastna i Paintbrush?

Tänkte jag skulle göra en header till en blogg genom Paintbrush men det vill sig inte riktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lyckade kopiera in en bild i Paintbrush, men det fungerar inte med dra-och-släpp.

 

Jag öppnade en jpg-bild i Förhandsvisning, valde kopiera, skapade sedan ett nytt tomt dokument i Paintbrush och kunde klistra in bilden. Fungerade med en pict-bild också.

 

Att dra-och-släpp inte fungerar har väl att göra med att Paintbrush är ett punktgrafikprogram. Och ett väldigt enkelt sådant.

 

Gimp är ett annat bildbehandlingsprogram, gratis och rekommenderas av många.

 

Annars kanske Graphic Converter, som namnet till trots är ett väldigt kompetent bildbehandlingsprogram. Kostar några kronor, men man kan köra demon hur länge man vill.

 

Åtminstone GC är mest ett objektgrafikprogram, inte så mycket måla och sudda. Det beror ju lite på vad man vill göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...