Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bill Gates skådar digital framtid


Pocahontas

Rekommendera Poster

I framtiden behöver vi inga programvaror i datorn säger Bill...

 

Dagens Nyheter

 

 

Inte visste jag att Bill lägger av som vd i sommar och ägnar sig åt välgörenhet...gör han rätt i..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte så svårt att gissa att programmen flyttar ut på nätet då det redan har börjat att ske.

 

Tror ni att Microsoft klarar den omställningen eller kommer det att gå som för den forna giganten IBM eller som för de som var jättestora på skrivmaskiner och trodde datorer var onödiga och häll fast vid sina gamla produkter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nyfiken, vem var stora på skrivmaskiner?

 

Vi hade en i Sverige...Facit annars var det väl Remington, Underwood..

 

Lite historia om skrivmaskinen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I framtiden behöver vi inga programvaror i datorn säger Bill...

 

Dagens Nyheter

Inte visste jag att Bill lägger av som vd i sommar och ägnar sig åt välgörenhet...gör han rätt i..

Ägnar sig åt välgörenhet? Innebär det gratis uppdateringar av Windows i all evighet eller är det personlig service åt alla som sliter med alla buggar i Vista? :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I framtiden behöver vi inga programvaror i datorn säger Bill...

Och det har inget som helst att göra med att Microsoft vill sälja mer webbtjänster?

HA!

 

Dagens Nyheter

Inte visste jag att Bill lägger av som vd i sommar och ägnar sig åt välgörenhet...gör han rätt i..

Med dom framtidsvisionerna han har så kanske Microsoft lyckas bättre med någon yngre och mer begåvad förmåga.

 

:elaktflin:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att han känner sig mosad av jobs. Att ständigt behöva stå i skuggan av apple är nog inte kul just nu när det bara går bättre och bättre för Jobs mannar.

 

iPoden säljer MASSOR, Zunde säljer inte så massor.

Apple släpper leopard som buggar ganska mycket och får en del kritik, windows släpper vista som får mycket sämre kritik.

 

Jag tror att han börjar tröttna på uppförsbacken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och det har inget som helst att göra med att Microsoft vill sälja mer webbtjänster?

HA!

Med dom framtidsvisionerna han har så kanske Microsoft lyckas bättre med någon yngre och mer begåvad förmåga.

 

:elaktflin:

 

Menar du att MS lyckats dåligt?? Hahaha

 

Jag tror att han känner sig mosad av jobs. Att ständigt behöva stå i skuggan av apple är nog inte kul just nu när det bara går bättre och bättre för Jobs mannar.

 

iPoden säljer MASSOR, Zunde säljer inte så massor.

Apple släpper leopard som buggar ganska mycket och får en del kritik, windows släpper vista som får mycket sämre kritik.

 

Jag tror att han börjar tröttna på uppförsbacken.

 

Vilket skämt...Apple är inte ett piss för MS i dagsläget med sina 7% eller vad det nu är, snacka om hybris. Tror du på riktigt att världens rikaste man och f.d VD för världens största företag upplever det som att han befinner sig i en uppförsbacke pga att Apple är ett hot?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ägnar sig åt välgörenhet? Innebär det gratis uppdateringar av Windows i all evighet eller är det personlig service åt alla som sliter med alla buggar i Vista? :unsure:

 

Han ska lägga av sin egen tid och sina egna pengar för de som har det sämre.

Detta tycker jag han gör rätt i och för det ska han ha respect.

Iallafall får han min.

:respekt:

 

Detta har inget med Microsoft att göra, utom att han får löpande betalt för sina aktier.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi hade en i Sverige...Facit annars var det väl Remington, Underwood..

 

Lite historia om skrivmaskinen

 

kul.. hmm, då var det altså INGEn av skrivmaskin företagen som blev datortillverkare istället?

Någon borde väl ha kunnat förutspå det hela tycker man, eller iallafall köpt kompetensen i efterhand innan det var för sent?

 

Undrar vad nästa gren som komme dö ut kommer att vara.. skivaffärer och videouthyrning därnäst kasnke..

I princip är det väl så att alla tjänster som går att få digitalt är hotade, även om många kommer samexistera med motsvarigheter i verkliga världen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många tillverkar och säljer vanliga kassetband idag..?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du att MS lyckats dåligt?? Hahaha

Ja, med mycket. Zune går ordentligt mycket sämre, XBox har gått mycket minus.

Allt de försöker sig på utanför Windows och Office går dåligt.

 

Vilket skämt...Apple är inte ett piss för MS i dagsläget med sina 7% eller vad det nu är, snacka om hybris. Tror du på riktigt att världens rikaste man och f.d VD för världens största företag upplever det som att han befinner sig i en uppförsbacke pga att Apple är ett hot?

Microsoft är långt ifrån världens största företag. T.ex. IBM är större, så även Apple.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...