Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

boot camp + XP


danielk

Rekommendera Poster

Hallå,

 

Jag installera för en tid sedan XP genom leopards boot camp, märkte att man skulle läsa boot camp pdf:n innan..

 

Men när jag på andra försöket fick allt å funka, så flöt allting på bra tills jag addade mer minne i mbp till 4gb, vet att xp inte klarar av 4gb!

Men borde den inte nyttja så mycket den då klarar av?

För nu hänger sig xp hela tiden när jag startar datorn.. Spelar ingen roll vad jag gör elr om jag låter den loada riktigt länge, den hänger sig alltid å då kan man inte göra ett p***!

 

WHY? å varför har inte boot camp stöd för xp 64bit? God damn it

 

Har boot camp uppdaterats sedan releasen så man kan installera 64bitars xp?

Eller är det något helt annat som jag inte tänkt på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OS X-skivan installerar de rutiner som behövs för modellen/hårdvaran i fråga. Eftersom hårdvaran har ändrats är drivrutinerna som installerades för XP inaktuella, i alla fall vad gäller minnesadresseringen. Därav problemen. Det är i alla fall ett högst kvalificerat antagande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

förstår din tanke, att drivisarna som installerades när jag hade 2gb var för 2gb? is that right?

 

Så om jag gör om processen nu.. Så antar jag att de skulle funka.. Stämmer detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

förstår din tanke, att drivisarna som installerades när jag hade 2gb var för 2gb? is that right?

 

Så om jag gör om processen nu.. Så antar jag att de skulle funka.. Stämmer detta?

Ja, jo, det är väl i alla fall värt ett försök? :propellerbaver:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OS X-skivan installerar de rutiner som behövs för modellen/hårdvaran i fråga. Eftersom hårdvaran har ändrats är drivrutinerna som installerades för XP inaktuella, i alla fall vad gäller minnesadresseringen. Därav problemen. Det är i alla fall ett högst kvalificerat antagande.

 

Jag har själv lagt till minne i min Mac Pro men utan resultat i Windowsdelen. Andra rapporterar på nätet att dom haft 4GB från början och fortfarande bara har 2GB under Windows XP (och det har alltid varit så).

 

Jag gissar att Apple bara stödjer 2GB under Windows XP för tillfället. Har hört talas om folk som installerat andra varianter och fått upp det till 4GB men då mister man en del kompabilitet. Problemet är att Windows är så dåligt designat att det helt enkelt inte klarar av att hantera både 64bitars och 32bitars adressering samtidigt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...