Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med Wi-fi och jailbreak på iPod Touch


Shapey

Rekommendera Poster

Tjena!

 

Lider av ett smärre problem med min touch. Problemet är att jag inte kan surfa på Internet fastän jag har trådlöst nätverk uppkopplat. "Servern kan inte hittas" kommer upp fastän jag är uppkopplad, det märkliga är att jag kan surfa hur bra som helst på Flashback men inte någon annanstans, Kan någon snälla hjälpa mig med det?

 

Det andra problem är det automatiska jailbreaket på jailbreakme.com. När jag genomfört hela processen kommer det ändå inte upp Installer.app, kan någon snälla hjälpa mig med det också ?

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har du rätt firmware på din ipod? du ska ha 1.1.1 annars funkar inte jailbreakme.com

Jupp, nedgraderade den från 1.1.2 till 1.1.1 så det är inte problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också samma problem. Men på 99.se har några också klagat på det och de säger att vissa bredbandsföretag har blockerat den sidan så du inte kan hacka den, dem sa att det inte gick med bredbandsbolaget, jag har tele 2. Så bredbandsbolaget och tele2 verkar ha blockerat den sidan (kanske finns några till företag). Men det företag som inte har blockerat den sidan är telenor, så om det är jätteviktigt att kunna hacka din ipod kan du ju byta till telenor ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också samma problem. Men på 99.se har några också klagat på det och de säger att vissa bredbandsföretag har blockerat den sidan så du inte kan hacka den, dem sa att det inte gick med bredbandsbolaget, jag har tele 2. Så bredbandsbolaget och tele2 verkar ha blockerat den sidan (kanske finns några till företag). Men det företag som inte har blockerat den sidan är telenor, så om det är jätteviktigt att kunna hacka din ipod kan du ju byta till telenor ;)

Är inte BBB och Telenor samma företag typ? De har ju samma logga.

 

Aja ska prova på ett öppet nätverk, typ The Cloud och hoppas att det funkar där.

 

/Shapey

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jailbreak funkade nu på ett öppet nätverk. Dock så kvarstår problemet med att inte kunna surfa på internet fastän jag är ansluten till server. Förslag på vad jag kan göra hade uppskattats.

 

/Shapey

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...