Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Inget ljud under W-XP bootcamp =(

paetrick

Recommended Posts

Hej hej, jag får inget ljud under bootcamp, varken i hötalare jag kopplar in eller i mac minin's högtalare.

Jag har sökt lite på forumet och hittat endel "tips", inget har fungerar (de flesta är iofs från 2006 under beta testandet).

Undrar även en sak, jag fick aldrig bränna ut en skiva med drivers när jag installerade Xp under bootcamp, beror detta på att i fullversionen i leopard så ingår allt direkt? annars, hur ska jag bränna ut skivan nu när jag redan har installerat xp? ser inget alternativ!

Tacksam för svar :)

A_bite_of_the_apple

har du provat att se om du har drivrutinerna för ljudkortet?

Efter XP-installationen i Boot camp ska man peta in OS X-installationsskivan, som då lägger in de nödvändiga drivisarna för datormodellen i fråga. Har du gjort det?

Efter XP-installationen i Boot camp ska man peta in OS X-installationsskivan, som då lägger in de nödvändiga drivisarna för datormodellen i fråga. Har du gjort det?

Xp känner inte av Os x skivan?!, hur som helst, I enhetshanteraren ser ljuddrivisarna okej ut, finns ett stort "?" tecken men det är för någon pci plats?! :P, har installerat sigtel ljuddrivsar men fungerar inte alls.

Nja, inte "hur som helst", det är nog där problemet ligger, är jag rädd.

Uhm?, att jag gjorde ett antagande där betyder inte att jag har en olaglig kopia, antog bara att Xp inte tog dmg filtypen, hade väl fel, ska prova med skivan. (även om jag inte haft laglig skiva så är en bränd skiva identisk med en original, så det hade aldrig varit något problem. )

Uhm?, att jag gjorde ett antagande där betyder inte att jag har en olaglig kopia, antog bara att Xp inte tog dmg filtypen, hade väl fel, ska prova med skivan. (även om jag inte haft laglig skiva så är en bränd skiva identisk med en original, så det hade aldrig varit något problem. )

Jag bryr mig inte om varifrån skivan kommer. Det är din sak. Vad jag menade var att man MÅSTE få OS X-skivan att installera drivrutinerna i XP, för att XP ska fungera fullt ut på en mac. Detta anges klart och tydligt i den handbok över bootcamp, som medföljer OS X-skivan.

Jag bryr mig inte om varifrån skivan kommer. Det är din sak. Vad jag menade var att man MÅSTE få OS X-skivan att installera drivrutinerna i XP, för att XP ska fungera fullt ut på en mac. Detta anges klart och tydligt i den handbok över bootcamp, som medföljer OS X-skivan.

Mhm, har provat skivan nu, den läses inte i xp O_o, det borde den göra antar jag...

Det kanske är skillnad på den gamla betan och den nya kommersiella versionen...t ex drivrutinerna...

Mhm, har provat skivan nu, den läses inte i xp O_o, det borde den göra antar jag...

Du får nog göra om det. Skriv ut handboken för bootcamp och ha den bredvid.

jag som är klantig bara, visst fungerar leopard skivan i xp:P det var jag som tagit Tiger skivan och provat med :D...

Tack för hjälpen alla =)!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...