Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Systeminställningar i Macbook pro är konstig


nissekatt

Rekommendera Poster

Hej!

 

Har ett problem när jag loggar in i systeminställningar och det är att låset alltid är upplåst efter start av datorn. Ska det vara så? Tycker det är onödigt att man ska behöva låsa det varje gång. <_<

 

En fråga till är att varje gång jag startar transmission så frågar den alltid om jag vill tillåta anslutningar. Kan jag på något sätt få den att alltid ansluta mot internet utan att jag behöver acceptera det först? Har ställt in brandväggen på tillåt vilka program som ska ansluta mot internet och vill helst ha det så. :laserbok:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klicka i rutan nedan under Systeminställningar/Säkerhet, så måste man låsa upp allt, alltid.

post-26464-1199642490_thumb.jpg

(detta är i OS X Tiger, men jag antar att det finns liknande i Leopard).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

jajamän, funktionen finns i Leoparden också

 

boka i denna ruta

post-13915-1199643089.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack det funkade :D

 

Nu är det jobbiga problemet med transmission. Finns det något sätt att fixa till det eller är det bara genomlida det? :stjarnsmall:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack det funkade :D

 

Nu är det jobbiga problemet med transmission. Finns det något sätt att fixa till det eller är det bara genomlida det? :stjarnsmall:

Tyvärr, jag vet inte ens vad transmission är för något. Den frågan kanske du ska posta i ett forum för specialfrågor?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

har du uppdaterat Transmission? (FuFluns, det är en torrentklient)

 

vad exakt har du för problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

problem med den har jag inte. Det är bara jobbigt att klicka på tillåt anslutning varje gång jag ska öppna det. Jag är lite kinkig jag vet ;)

 

Har den senaste 1.00 :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är lite kinkig jag vet ;)

Jo, så är det nog.

 

Utveckla: Är det programmet som frågar, eller är det Finder? Hur har du angett i brandväggen att transmission ska få ansluta till internet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, så är det nog.

 

Utveckla: Är det programmet som frågar, eller är det Finder? Hur har du angett i brandväggen att transmission ska få ansluta till internet?

 

 

Har ställt in så att transmission alltid ska funka på brandväggen. Det är finder som frågar om den vill att transmission ska kunna ansluta till internet (på så sätt som alla program gör första gången de ansluter till internet)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Systeminställningar/säkerhet och brandvägg. Där har jag lagt till transmission för att alltid tillåta anslutningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Systeminställningar/säkerhet och brandvägg. Där har jag lagt till transmission för att alltid tillåta anslutningar.

Jag antar att du menar Systeminställningar/Fildelning/Brandvägg/Ny... Har du då angett den/de portar som programmet använder sig av? Se bild nedan:

post-26464-1199657060.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...