Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Quicktime verkar "out of date"


osgud

Rekommendera Poster

Hej alla!

 

Jag har börjat se hur mitt quicktime blivit skeptiskt mot AVI-filer (särskilt, finns några andra format den inte gillar).

 

Trycker jag på en film kommer det här upp (se bifogning)

Gillar min dator inte quicktime? Jag har ju inte gjort någon förändring i programmappen eller hos quicktime. Öppnar man först quicktime kan man droppa i filerna i dockan men jag förstår inte what's the fuss...

 

tack på förhand

/oskar

post-14258-1199639791.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AVI är en filmbehållare, oftast med en DivX- eller Xvid-codec. De kan man ladda ned och lägga i Bibliotek/Quicktime, så ska QT kunna spela de flesta AVI-filerna. Samma gäller andra filmfiler, exempelvis flv (flashfilmer på ex.vis youtube), där krävs Perian.

 

Att du får svar enligt bilden kan jag bara förklara med att du har, av någon outgrundlig anledning, QT för Tiger/Panther på en Leopardmaskin, eller att din dator har fått för sig det. Ladda ned Leopardversionen 7.3.1 så bör det gå vägen. Det kan också räcka med att reparera skivbehörigheter i Skivverktyg. Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

den verkar inte vilja höra på några av de två öronen... jag försöker lite till...

post-14258-1199659358_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Det verkar som du har en gammal version av Quicktime Player. Normalt rensas de bort vid uppdateringar men om du flyttar på program ur programmappen sker inte det.

 

Detta kan du kontrollera genom att högerklicka (eller ctrl-klicka) i dockan på QT Player och välja "Visa i Finder" så ser du var symbolen i dockan länkar till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag laddade ner den senaste quicktime-versionen igår, på inrådan av fufluns och det verkar som om problemet uppstått då jag kört front row (har inte använt det mycket innan, men har nu börjat kolla på heroes och då använde jag front row). Så den kanske blir avundsjuk :P kanske löser en framtida uppdatering problemet... men nu lyckas jag inte på nåt sätt fixa det.

 

tack ändå!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...