Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Stackars den som aldrig får ha snopp


Pocahontas

Rekommendera Poster

6 åriga pojkar kan vara både roliga och besvärliga :lol:

 

se till att stänga dörren ordentligt nästa gång ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gulligt, men jag blev förvånad över hur spritt ordet "snippa" är i vissa kretsar. Verkar vara nåt slags PK-kampanj...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha ja vilken observation :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gulligt, men jag blev förvånad över hur spritt ordet "snippa" är i vissa kretsar. Verkar vara nåt slags PK-kampanj...

 

 

Har också reagerat på detta. Folk säger ofta i officiella sammanhang att dom lär sina barn att det heter "snippa". Senast var Magnus Betnér i "Inget är heligt".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

som liten fick jag lära mig snopp på svenska och wee-wee på engelska. För tjejernas organ vet jag att jag faktiskt inte fick lära mig nåt sånt där barnord på svenska, det fanns kanske inget då när jag växte upp? fou-fou kallas "snippan" på engelska. Slida lärde jag mig senare och även det idag vulgära ordet @#%!!! som betyder "våt strandäng" eller så

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi hade ett unisexord, kissen, både för syrran och mig, nån risk för förväxling fanns ju inte, sammanhanget fick råda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

som liten fick jag lära mig snopp på svenska och wee-wee på engelska. För tjejernas organ vet jag att jag faktiskt inte fick lära mig nåt sånt där barnord på svenska, det fanns kanske inget då när jag växte upp? fou-fou kallas "snippan" på engelska. Slida lärde jag mig senare och även det idag vulgära ordet @#%!!! som betyder "våt strandäng" eller så

Eller så betyder det där vulgära ordet helt enkelt Stockholm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...