Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Macbook stänger av sig vid 30 min kvar.


Tsatsiki

Rekommendera Poster

Har en Macbook som gått felfritt i över ett år. Men nu är det något lurt på gång. Körde nyligen in Leopard och det har gått bra sen det släpptes. Även stoppat i en minnespinne till och det har gått bra. Men nu är det så att den stänger av sig när det är ca 30min kvar av batteriet hela tiden. Ingen varning kommer upp om batteritiden utan den bara stänger av helt och tvärt. Tycker även batteritiden som visas vid fulladdat minskat med ca 30-50 min.

 

Vad göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du installerat denna Batteriuppdatering

 

Har du fått utbytt ditt batteri tidigare?

 

Kontakta Apple, det har varit batteristrul

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du installerat denna Batteriuppdatering

 

Har du fått utbytt ditt batteri tidigare?

 

Kontakta Apple, det har varit batteristrul

Är det en separat rackare? Har kört programuppdateraren så allt är senaste annars.

 

SMC-version: 1.4f12

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är möjligt att du haft den i din Programuppdatering, och inte reflekterat så noga på vad det var, utan bara kört in den.

 

Men för säkerhets skull kan du ta ner den en gång till från länken.

Det bara att installera den igen, du får ingen "varning" om att den finns innan, eller så får du det..

Bättre att testa än att låta bli.

 

Edit:

 

Du kan kolla om du har Batteriuppdatering om du läser detta

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=305256

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser man på.. ^_^

Har ingen av de berörda datorerna ännu, så jag har inte hängt med..

 

Men då du har problem med batteriet, för det är med all säkerhet det som är boven, så kontakta Apple.

Och du ska inget betala, trots att din vanliga garanti är ute, detta är ett tillverkningsfel..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser man på.. ^_^

Har ingen av de berörda datorerna ännu, så jag har inte hängt med..

 

Men då du har problem med batteriet, för det är med all säkerhet det som är boven, så kontakta Apple.

Och du ska inget betala, trots att din vanliga garanti är ute, detta är ett tillverkningsfel..

Jaså? Kan man kolla via serienummer eller gäller detta alla med just denna typen av fel trots att garantin utgått?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...